10 alimente “rele” care iti fac bine

Dieta&Fitness

10 alimente “rele” care iti fac bine

Adesea, persoanele obsedate de diete fac greseala de a exclude din alimentatia lor produsele bogate in nutrienti, deoarece sunt bogate in grasimi. Dar aceasta nu este neaparat cea mai buna strategie pentru a fi sanatos si pentru a slabi eficient.

Acele alimente pe care unii le ocolesc sunt uneori bune, deoarece au nutrienti si ne satura mai bine, lasandu-ne satisfacuti pentru o perioada mai lunga de timp. De la porc si carne rosie, la paste si branza, afla care sunt acele mancaruri “nesanatoase” care iti vor imbunatati starea de spirit.

Alimente recomandate, dar in cantitati moderate

1. Carnea de porc

Intotdeauna te-ai ferit de ea pentru ca este grasa? Mai gandeste-te putin… Anumite preparate nu sunt chiar atat de grase si au multi nutrienti. In timp ce bacon-ul este plin de grasimi, muschiul de porc este o carne slaba, care are doar 120 de calorii/portia. In plus, are proteine necesare corpului tau: pentru oase, muschi, piele si sange. Pulpa de porc sau fripura de porc pe gratar nu sunt un pericol pentru sanatatea ta si nici pentru silueta. Insa trebuie sa fii atenta cum prepari carnea de porc. Aceasta nu se prajeste in ulei si nu se serveste in combinatie cu paine sau cartofi prajiti. Cel mai bine este sa o faci pe gratar si sa o servesti cu salata.

2. Branza

Oricare ar fi favorita ta, nu este un secret ca branza este plina de calorii si grasimi. Dar este si foarte bogata in calciu, care intareste oasele, dintii si regleaza circulatia. In plus, reduce riscul aparitiei cancerului. Datorita continutului de grasimi si a gustului savuros, branza este o gustare potrivita atunci cand iti este foarte foame. Nutritionistii sugereaza sa mancam branza la una dintre mese, rasa peste o salata, taiata felii sau intr-un sandvis. Astfel, nu ne va afecta silueta.

3. Pastele

Nu le consumam pentru ca sunt produse rafinate si hiper procesate. Adevarat! Insa aceste alimente contin carbohidrati necesari pentru sanatatea creierului si energia zilnica de care avem mare nevoie. Alege varianta integrala a pastelor si combina-le cu legume proaspete si cu carne de pui sau de peste. Opteaza pentru portii mici.

4. Sarea

Iubim sarea pentru ca da un gust foarte bun mancarii, iar de aceea folosim aproape dublul cantitatii indicate de nutritionist. Si acest lucru duce la probleme cu tensiunea, cu rinichii sau la balonari. Cu toate acestea, sarea ne ajuta sa ne mentinem o balanta a lichidelor in organism, ajuta la transmiterea impulsurilor nervoase, la contractarea inimii si a altor muschi. Cheia este sa nu exageram! Pentru a tine doza de sare sub control, consuma cat mai multe produse proaspete, in locul celor gatite.

5. Cartofii

In ciuda proastei reputatii, cartofii reprezinta un aliment sanatos. Un cartof contine mai mult postasiu decat o banana si 20% din doza zilnica necesara de vitamina C. Carbohidratii complecsi si fibrele din cartofi te vor satura mai rapid decat alte produse. Dar toate acestea sunt valabile daca acestia nu sunt serviti in combinatie cu unt sau branza. Cartofii copti sau fierti, serviti cu salate, sunt foarte potriviti pentru o dieta echilibrata.

6. Painea

Are o reputatie foarte proasta printre cei care tin diete sarace in carbohidrati. Insa nu carbohidratii duc la ingrasare, ci faptul ca o bagheta sau o chifla, de exemplu, contine de 3-4 ori mai multe calorii decat o felie obisnuita de paine. Daca vei manca paine din cereale integrale, nu vei avea decat de castigat. Iar daca esti la restaurant si ai mai multe tipuri de paine la dispozitie pe masa, alege-o pe cea care este mai usoara in mana ta. Va fi cea mai saraca in calorii.

7. Carnea rosie

Ni s-a intiparit in minte ideea ca aceasta carne este bogata in grasimi saturate si calorii si poate provoca probleme ale inimii. Insa carnea rosie este gustoasa, tine de foame si are foarte mult fier, fara de care te vei simti obosita si apatica. Asa ca alege carne rosie foarte slaba, cum ar fi pulpa de vita, pregateste-o pe gratar si serveste-o cu o salata verde.

8. Ouale, alimente sanatoase

Da, acestea sunt bogate in colesterol, insa nu atat de mult incat sa faca rau persoanelor care nu prezinta boli de inima. Ne putem bucura de beneficiile oualor, care contin proteine de calitate si putine calorii. Multi nu mananca galbenusul, insa acesta are un rol important in functionarea creierului, este un bun antioxidant si reduce riscul aparitiei cataractei. Poti sa mananci ouale fierte tari, intr-o salata sau intr-un sandvis.

9. Orezul

Daca esti la dieta, cu siguranta nutritionistul ti-a recomandat sa renunti la orezul alb, insa nu pentru ca ar fi groaznic pentru tine, ci pentru ca e greu sa controlezi portiile. Consumat moderat; orezul este bogat in carbohidrati (plus proteine si fibre, daca este orez brun), are putine calorii si poate fi introdus cu succes intr-o dieta. Se combina minunat cu salatele sau alte legume verzi si proteine de calitate, iar tu te vei bucura de o alimentatie echilibrata.

10. Nucile

Alunele, migdalele si nucile sunt alimente care dau savoare oricarui meniu si sunt ideale ca si gustare. Dar, consumate in exces, pot duce la acumulare de kilograme. Nutritionistii considera nucile un super aliment, pentru ca sunt bogate in vitamine B, E, fier, zinc si seleniu.  Migdalele reduc colesterolul si riscul de diabet. Cand alegi untul de arahide, fii atenta sa fie natural si fara adaos de zahar.

Tine minte ca unele alimente despre care ai auzit ca nu sunt potrivite atunci cand esti la regim, sunt intotdeauna neindicate.

Forum Mayra: Pe langa alimente bune trebuie tinut cont si de cateva reguli pentru o digestie optima.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou