7 mituri despre legume

Dieta&Fitness

7 mituri despre legume

Aproape de fiecare data cand ne gandim la legume, le asociem cu sanatatea. Si totusi, cate mituri se bazeaza pe realitate? Haideti sa aflam impreuna!

Mit 1: legumele proaspete sunt mai hranitoare decat cele inghetate

Realitatea: Studiile arata ca, de multe ori, poti beneficia de mai multi nutrienti din legumele inghetate. Totul depinde de soiul lor si de cat timp stau acestea pe raftul magazinului (intrucat un produs incepe sa piarda nutrientii din momentul in care este cules).

Legumele congelate sunt aduse in aceasta stare imediat dupa ce au fost culese, astfel ca sunt conservate din momentul in care aveau cele mai multe substante hranitoare. Cele mai bune alimente sunt cele pe care le obtii si le consumi in timpul sezonului.

Atunci cand aceasta nu este o optiune, legumele congelate pot fi o alegere mai buna (din punct de vedere nutritiv) decat spanacul, de exemplu, ce ajunge pe masa ta dupa doua saptamani de la recoltare.

Mit 2: Legumele gatite sunt mai putin hranitoare decat cele crude

Realitatea: Depinde despre ce legume vorbim. “Prin gatire, distrugem unii nutrienti, insa eliberam altii”, spune Marion Nestle, autorul cartii What to Eat (Ce sa mancam). “Prin gatire, eliberam vitamina A si substante hranitoare aflate in fibre, ceea ce le face mai usor de digerat. Va fi usor pentru corpul tau sa absoarba mai mult lycopene – un antioxidant care lupta impotriva cancerului – din sosul de tomate decat din rosiile crude”, afirma autorul cartii.

Incearca sa gatesti legumele la aburi sau sa le rotisezi in loc sa le fierbi, deoarece, prin fierbere, vitaminele solubile ajung in apa folosita.

Mit 3: Salata iceberg nu este deloc hranitoare

Realitatea: Salata iceberg este formata in mare parte din apa, deci nu prea are vitamine, insa o capatana contine cantitati mici de proteine, fibre, vitamine si minerale.

Poti avea parte de mai multi nutrienti de la alte verdeturi, care nu contin atat de multa apa, cum ar fi salata romaine sau salata butterhead, insa contrar a ceea ce se crede, salata iceberg are cateva elemente nutritive.

Mit 4: Legumele de la agricultorii din zona sunt mai ieftine

Realitatea: E adevarat ca alimentele obtinute pe plan local pot fi mai ieftine, in special in timpul sezonului, cand fermierii trebuie sa scape de produse si concurenta este maxima.

Cu toate acestea, nu exista garantii ca asa se va intampla.

Iata cateva sfaturi pentru a gasi cele mai mici preturi la alimente de la producatori:

  • fa cumparaturile la finalul zilei, atunci cand producatorii doresc sa scape de produsele pe care le mai au si reduc preturile (dar daca tii neaparat sa ai cele mai aratoase legume, e mai indicat sa mergi dimineata).
  • intreaba agricultorul ce reducere face daca ii cumperi toata marfa sau o cantitate mai mare si profita de pe urma preturilor mult mai mici ale produselor putin lovite sau deteriorate. Preturile pot varia mult de la individ la individ, deci ar fi bine sa faci inainte un tur al pietei.

Mit 5: Cartofii ingrasa

Realitatea: Cartofii sunt saraci in calorii si nu contin grasimi. Aceasta leguma delicioasa si ieftina, de la care consumi tuberculii, contine o doza sanatoasa de fibre, care te poate chiar ajuta sa scapi de kilogramele in plus deoarece, prin fibrele pe care le contine, creste senzatia de satietate.

Nu cartofii in sine te ingrasa, ci modul in care ii gatesti!

Mit 6: Salata la punga este foarte curata

Realitatea: Nu e nici pe departe asa. Cei de la Protectia Consumatorului au descoperit ca 39% dintre cele 208 pachete de salata analizate contineau bacterii care sunt “o dovada a curatarii precare si a contaminarii cu fecale”.

Ramane insa o idee foarte buna sa clatesti verdeturile, chiar daca pe ambalaj scrie ca sunt pre-spalate sau triplu spalate.

Mit 7: Agricultorii au doar produse organice

Realitatea: Doar pentru ca o leguma (sau orice altceva) este vanduta la piata agricultorilor, nu inseamna ca este organica. Unii agricultori vor spune ca au produse organice, insa nu au banii necesari pentru a trece prin intreg procesul de acordare a licentei sau ca nu folosesc chimicale decat atunci cand nu au alta alternativa, ori ca nu folosesc ingrasaminte, cand roadele se apropie de recoltare.

E alegerea ta daca ii crezi, mai ales ca acum se vorbeste mult despre mancarea organica.

Forum Mayra: “Legumele preferate“.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou