Dieta sanatoasa: sucurile de fructe si legume

Dieta&Fitness

Dieta sanatoasa: sucurile de fructe si legume

O rosie, un mar, cateva frunze de spanac sau de varza… Iata o combinatie posibila pentru un suc hranitor. Insa cum trebuie sa combini fructele si legumele? Si de ce este mai sanatos un pahar de suc decat un morcov?

De ce sa mananci un morcov cand poti face un suc de mar si morcov? Prin comsumarea unui astfel de amestec, stomacul tau nu va mai munci din greu la digestie, iar vitaminele vor ajunge imediat in sange.

Principala diferenta dintre sucul de fructe si fructul, ca atare, este ca sucul nu contine fibra, care este mai greu digerata si asimilata de organism. O mare parte din apa, zahar si substante nutritive raman in sucul de fructe. Substantele nutritive trec imediat in sange, fiind asimilate. Avantajul prepararii sucului racoritor acasa fata de procurarea acestuia din comert este ca stii exact ce contine: nu are aditivi, zahar sau indulcitor.

Cumparare si preparare

Nu cumpara decat fructe proaspete pentru suc. Spala bine fructele inainte de a le prepara. Daca faci sucul cu un aparat special, curata fructele (caise, grapfruit, piersica, portocale, kiwi) de coaja. Poti sa lasi samburii mici (de exemplu, la grapefruit sau portocala), dar scoate samburii si casuta marului. Daca faci un suc de legume sau zarzavat (de exemplu, de spanac sau salata verde), amesteca-l cu un suc mai consistent, cum este cel de morcov. Nu prepara decat o cantitate mica de suc, pentru ca acesta se oxideaza imediat. Fii creativa si apeleaza la diverse combinatii, insa ai grija, pentru ca unele amestecuri pot fi suparatoare pentru stomac!

Combinatii delicioase pe care le poti incerca

  • Sucuri din fructe dulci: prune, struguri;
  • Sucuri din fructe putin acide: mere, piersici, caise, pere, cirese;
  • Sucuri din citrice: portocala, lamaie, grapefruit, capsuni, ananas;
  • Sucuri din legume: rosii, castraveti;
  • Sucuri din zarzavat: varza, telina, spanac, salata, patrunjel;
  • Sucuri din radacinoase: morcov, ceapa, cartof, ridiche.

Cum sa combini sucurile

  • Sucurile din fructe dulci se pot combina cu cele putin acide, dar nu cu cele acide sau cu legume. Sucurile putin acide se potrivesc cu cele dulci si cu sucurile din fructe acide;
  • Sucurile din fructe acide cu cele putin acide si cu cele de legume;
  • Sucurile din legume se potrivesc cu cele din fructe acide si zarzavat;
  • Sucurile din zarzavat pot fi combinate cu cele din legume si radacinoase, dar nu cu celelalte;
  • Sucurile din radacinoase se potrivesc bine cu cele de zarzavat.

Printr-o dieta sanatoasa poti preveni numeroase boli, dar aceasta trebuie sa contina neaparat fructe si legume. Sucurile pe baza de citrice contin vitamina C, cele cu morcov au vitamina A, cele care contin zarzavaturi au vitamina E.

Afectiuni ce pot fi prevenite/tratate cu ajutorul sucurilor

Aciditatea: struguri, portocale, morcov, spanac;
Acneea: struguri, pere, piersici, rosii, castraveti, morcov, cartofi, spanac;
Alergiile: caise, struguri, morcov, spanac;
Arteroscleroza: grapefruit, ananas, lamai, telina, morcov, salata, spanac;
Anemia: caise, prune, capsuni, struguri rosii, telina, morcov, spanac;
Bronsita: caise, lamaie, ananas, rosii, morcov, ceapa, spanac;
Raceala: lamaie, portocale, grapfruit, morcov, ceapa, spanac, telina;
Diabetul: citrice, morcov, telina, spanac, salata;
Afectiunile oculare: caise, rosii, morcov, telina, patrunjel, spanac;
Durerea de cap: struguri, lamaie, morcov, salata, spanac;
Insomnia: mar, struguri, lamaie, morcov, telina;
Ulcerul: caise, struguri, varza, morcov.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou