De ce ne ingrasam iarna?

Dieta&Fitness

De ce ne ingrasam iarna?

De multe ori, toamna si iarna sunt anotimpurile “perfecte” in care acumulam kilograme. Fie consumam cantitati mai mari de alimente, fie mancam mai putine legume si fructe, axandu-ne pe dulciuri si produse fast-food, fie facem mai putin sport si iesim mai putin in aer liber, oricare ar fi motivele, in aceasta perioada trebuie sa ne supraveghem alimentatia si silueta mai mult decat vara.

Iata mai jos cateva motive pentru care ne ingrasam iarna si cum ar trebui sa evitam acest lucru:

1. Pentru ca vremea rea isi spune cuvantul, renuntam mai usor la plimbari in aer liber. Soarele, fie el si “amenintat” de nori, determina un nivel ridicat de vitamina D in organism. Atunci cand stam in casa nivelul acestei vitamina scade, iar noi acumulam grasimi. Ce sa faci: iesi la plimbare, chiar daca este innourat sau ploua si, mai ales, nu pierde nicio zi cu soare pentru activitati in aer liber. Ia suplimente de vitamina D, consuma peste sau ulei de peste.

2. Vara mancam multe fructe, datorita pretului scazut si abundentei de pe piata, insa iarna ne dorim prajituri si mancaruri grase, pentru simplul motiv ca ne ofera satisfactie de moment. Ce poate fi mai bun decat o punga de popcorn si un pahar de suc consumate la un film, cand stam cuibariti la caldura?! Vara tineam dieta cu fructe, lucru pe care il putem face si iarna, tinand cont de multitudinea de citrice de pe piata. Toate aceste obiceiuri duc la kilograme in plus. Ce sa faci: mergi in piata sau la supermarket si cumpara fructe si legume. Taie-le cubulete, bastonase sau cum vrei tu si serveste gustari sanatoase.

3. Desi sustinem ca mancam mai mult toamna si iarna nu este adevarat! Vara se consuma cele mai multe alimente, insa iarna mancam mai prost. Daca asta vara puteai sa mananci cateva salate, fructe, supe si gratare, acum te saturi cu o friptura si cartofi, insa acestea au cu mult mai multe calorii decat toate acele alimente pe care le consumai vara. Ce sa faci: renunta la preparatele ultra-procesate, prajite, la mancarurile grele, cu sos. Alege salatele consistente, uleiul de masline in loc de unt, pastele integrale si orezul brun. Si nu combina carbohidratii cu proteinele!

4. Melatonina, hormonul care ne asigura un somn linistit si un apetit sanatos, este diminuata iarna, din cauza luminilor artificiale la care suntem expusi (dar scade si odata cu varsta). Scaderea nivelului acestui hormon din oraganism duce la cresterea senzatiei de foame, deci cu cat dormim mai putin si ne expunem mai mult la televizor, lumini artficiale si zgomote, cu atat ne ingrasam mai mult. Ce sa faci: culca-te mai devreme, foloseste cat mai putine surse de lumina artficiale, fa sport in aer liber, elibereaza-te de stres si tine-ti apetitul sub control cu 3 mese pe zi si 2 gustari, la ore fixe.

5. Am auzit multe persoane care sustin ca mananca iarna mai mult pentru ca sa nu le fie frig. Gresit! Cei care au grasime in exces simt frigul mai tare decat cei in forma. Ce sa faci: renunta la preparate cu grasimi si fa multa miscare, iar la mesele principale serveste o mancare gatita in casa, dar fara exces de ulei, unt sau untura. Si renunta la slaninuta cu ceapa!

6. Se apropie cu pasi repezi sarbatorile, perioada in care majoritatea uita de orice reguli. Atunci multe kilograme isi fac aparitia si refuza sa mai plece uneori pentru totdeauna. Ce sa faci: chiar daca mesele sunt incarcate cu bunatati, chiar daca mergi la prieteni si nu-i poti refuza, gusta! Nimeni nu iti spune sa nu te bucuri de bucatele traditionale, insa regleaza cantitatea pe care o consumi. Este suficienta o singura sarmala ca sa iti faci pofta, nu 4-5 cu mamaliga si smantana. Depinde numai de tine sa ai un control asupra alimentatiei si vietii tale!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou