4 strategii care pot determina scaderea riscului pentru cancer mamar

Tips and tricks

4 strategii care pot determina scaderea riscului pentru cancer mamar

Prevenirea cancerului de san incepe cu propriile obiceiuri sanatoase – cum ar fi mentinerea unei stari active, limitarea consumului de alcool si o dieta sanatoasa. Cand vine vorba de prevenirea cancerului mamar, riscurile ce nu pot fi controlate, precum varsta si incarcatura genetica, pot fi extrem de importante.

Printre cele mai usoare lucruri care pot fi facute pentru a evita cancerul la san sunt controlul dietei si mentinerea unei activitati fizice constante. Iata ce trebuie sa faci:

1. Limiteaza consumul de alcool!

Exista o legatura directa intre consumul de alcool si cancerul mamar, dar si alte afectiuni. Cat de puternica este aceasta legatura ramane sa fie determinata prin studii de specialitate. Tipul de alcool consumat – vin, bere sau alcool combinat – pare sa nu aiba nici o importanta. Pentru a se proteja de cancerul mamar, este bine ca femeile sa limiteze consumul de alcool la mai putin de un pahar pe zi sau sa evite alcoolul complet.

2. Mentine-ti o greutate corporala sanatoasa!

Potrivit cercetatorilor, intre obezitate, greutatea corporala si cancerul mamar exista o legatura evidenta, deoarece numai astfel se explica de ce la menopauza, femeile cresc considerabil in greutate iar riscul aparitiei cancerului mamar este ridicat. Specialistii sunt de parere ca productia de estrogen de la nivelul tesutului adipos poate fi legatura dintre obezitate si riscul ridicat de aparitie a cancerului mamar.

3. Mentine o activitate fizica intensa!

Exercitiul fizic regulat ajuta la mentinerea unei greutati corporale normale si, in consecinta, poate ajuta la prevenirea cancerului mamar. Ideal este ca in fiecare zi sa se practice cel putin 30 minute de exercitiu fizic. In cazul in care, o persoana nu este obisnuita cu practicarea regulata a exercitiilor fizice se recomandata adoptarea unui program pe mai multe etape, incepand cu exercitiile de intensitate mica si ajungand ca exercitii fizice intense. Sunt recomandate exercitii precum: mersul pe jos, jogging sau gimnastica aerobica. Un beneficiu in plus oferit de aceste exercitii este mentinerea sanatatii oaselor.

4. Limiteaza grasimile din dieta!

O dieta saraca in grasimi poate ajuta si in alt fel la reducerea riscului de cancer mamar prin mentinerea unei greutati corporale sanatoase. Rezultatele a numeroase studii sustin ca legatura intre grasime si cancerul mamar este una invers proportionala, astfel, scaderea consumului de grasimi presupune scaderea riscului de aparitie a cancerului mamar. Dar acest efect este modest. Totodata, prin reducerea cantitatii de grasime din dieta, poate fi scazut riscul aparitiei altor afectiuni, cum ar fi diabetul, bolile cardiovasculare si accidentul vascular cerebral. Pentru ca beneficiile sa fie mai ridicate se recomanda limitarea consumului de lipide la mai putin de 35% din caloriile zilnice si restrictionarea alimentelor bogate in grasimi saturate.

Autor: Simona Ionita



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou