Mai tanara, gratie antioxidantilor

Dieta&Fitness

Mai tanara, gratie antioxidantilor

Prezenti in prune, ceai, fasole, struguri, morcovi sau rosii, antioxidantii ne protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi, ajutandu-ne sa ne mentinem sanatoase si… tinere.

Antioxidantii kesako

Antioxidantii au un rol foarte mare in pastrarea sanatatii si a tineretii. Zi de zi, pielea noastra se usuca, se formeaza ridurile, isi pierde din suplete. Vina este a radicalilor liberi, responsabili de procesul de imbatranire. Din fericire, exista un antidot: antioxidantii. Acestia permit, intr-adevar, sa ne protejam impotriva efectelor toxice ale radicalilor liberi care ne agreseaza organismul, in general, si pielea, in special.

Meniu impotriva imbatranirii

Si, chiar daca organismul nostru produce antioxidanti, ii vom putea gasi chiar si in propria farfurie. Specialistii recomanda sa se consume doua fructe pe zi, dintre care unul sa faca parte din familia citricelor, doua sau trei portii de legume si trei produse lactate. Ei ne sfatuiesc, de asemenea, sa variem materiile grase, punand accent pe acizii grasi vegetali (ulei de soia, de masline), sa consumam peste – de preferinta gras, cum este, de pilda, somonul, tonul, macroul, sardina.

O alimentatie variata si echilibrata, bogata in fructe si legume (indeosebi cele colorate), permite sa i se asigure organismului antioxidantii necesari unei bune functionari. Totusi, alimentatia nu este suficienta intotdeauna. Este vorba mai ales de persoanele in varsta, de cele care urmeaza un anumit regim, etc. Folosirea unor suplimente alimentare poate completa aportul de nutrienti de care are nevoie pielea.

Suplimentele alimentare

5 fructe si legume pe zi.  Desi cunoastem aceasta recomandare, prea putini o si aplicam, deoarece este foarte usor de spus, dar mult mai greu de facut. Si, pentru femei, a caror ratie calorica zilnica este, adesea, mult sub 2000 kcal/zi, riscurile carentelor sunt mult mai mari si mai grave. In aceasta situatie, este benefica hranirea pielii din interior, mai ales dupa 40 de ani, cand procesul de regenerare celulara este mult incetinit.

Intr-adevar, daca este absolut obligatoriu sa iti hranesti pielea din exterior, aplicand zilnic o crema hidratanta, suplimentele nutritive se pot inscrie intr-o strategie cu un caracter mai global, ca niste elemente de completare a produselor cosmetice si, in acelasi timp, a unei igiene de viata.

Opinia specialistilor

Specialistii recomanda administrarea unui cocktail de antioxidanti de 2-3 ori pe an… In prealabil, se explica faptul ca un bilant personalizat al stresului cu efect oxidativ este necesar, pentru a se evita supradozele si pentru a raspunde cat mai precis nevoilor fiecaruia.

Sfat: este recomandat sa se opteze pentru un tratament cu multivitamine, in cure de cate 20 de zile, important fiind sa nu se ia o singura molecula, ceea ce ar dauna, mai degraba, decat sa ajute. Pe de alta parte, cei care doresc sa faca un tratament de lunga durata, este recomandabil sa o faca sub supraveghere specializata.

Atentie! Este bine sa iti amintesti faptul ca niciun supliment nutritiv nu trebuie sa inlocuiasca o alimentatie echilibrata. In sfarsit, unele elemente nutritive, consumate in exces, pot fi daunatoare. Iata cateva exemple: calciul, fosforul, magneziul, fierul, zincul, seleniul, fluorul, dar si vitamine precum B6, B9, C, A, D.

Retine: Antioxidantii au efecte benefice asupra organismului, dar trebuie sa stii de unde si cum sa-i iei.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou