Dieta saraca in sodiu

Dieta&Fitness

Dieta saraca in sodiu

Daca se consuma prea mult sodiu, corpul poate retine fluide. Acest fenomen poate fi daunator pentru persoanele cu tensiune mare sau care sufera de boli ale inimii. Pentru oricine care nu se confrunta cu aceste probleme medicale, urmarea unei diete fara sodiu ii poate ajuta sa le previna.





Ce este sodiul?

Sodiul este un component al sarii (cloridul este un altul). Sodiul este un mineral esential reglarii echilibrului de fluide din organism.

 

De cat sodiu am nevoie in fiecare zi?

Corpul uman are nevoie de o cantitate mica de sodiu pentru a functiona. Este recomandat sa se consume mai putin de 2400 de mg zilnic, daca vrei sa previi tensiunea ridicata si bolile la inima. Chiar mai putin este mai bine.

 

Unde se gaseste sodiul?

In afara de adaugarea sarii in mancare, sodiul se gaseste in foarte multe alimente. Alimentele procesate sunt incarcate cu el pentru a mentine gustul si pentru a le mentine stabile pe raft. Chiar si alimentele inghetate pot avea un continut ridicat de sodiu pentru a intensifica gustul. Este important sa verifici eticheta produselor pentru continutul lor la alimentele gata preparate, conserve si cele inghetate. Sodiul poate sa nu fie trecut pe eticheta ca si un ingredient. Cauta si acesti termeni: monosodiu glutamat (MSG), bicarbonat de sodiu, solutie da sare, praf de copt, disodiu fosfat si sodiu benzoat.

Alimentele proaspete sunt cele mai bune optiuni. Chiar daca sodiul apare in mod natural in alimente, continutul este probabil scazut. Cand faci cumparaturi ramai pe partile exterioare ale magazinului. Acolo vei gasi alimentele proaspete. Alimentele stabile pe raft, cu continut ridicat de sodiu se gasesc in mijlocul magazinelor pe rafturi.

 

Cum pot urma o dieta saraca in sodiu?

Daca esti o consumatoare de sare de ceva vreme, trecerea la o dieta cu continut scazut de sodiu va fi dificila la inceput. Reactia initiala este sa nu simti gustul mancarii. Cu toate acestea, simplul act al nefolosirii sarii poate reduce semnificativ consumul de sodiu. Odata ce nu mai adaugi sare in mancare incepe verificarea etichetelor. Alege legume proaspete in locul celor la conserva, de exemplu. Evita alimentele gata preparate, semi preparate cum ar fi mancarurile la cutie. Cand mananci la restaurant, intreaba cum este preparata mancare. Cere ca mancarea ta sa fie preparata fara supliment de sare. Si bineinteles nu adauga sare cand aceasta soseste la masa. Incearca sa stai departe de mancarea de restaurant. Majoritatea preparatelor servite au un continut foarte ridicat de sodiu, ca sa nu mentionam numarul ridicat de calorii, grasimile saturate si colesterolul.

Alternativele pentru sare te pot ajuta, dar fii atenta si verifica eticheta pentru a te asigura ca nu exista nici un fel de discrepanta cu informatiile de pe eticheta. Poti sa incerci sa imbunatatesti gustul alimentelor cu ierburi si condimente. Lamaia, rozmarinul, busuiocul, mararul, otetul, curry-ul, salvia – sunt arome versatile care nu vor afecta fluidele corpului tau.

Ar putea dura ceva vreme, dar odata ce limba ta se va ajusta la dieta saraca in sodiu, si se va intampla, vei incepe sa observi alimentele cu continut ridicat de sodiu si vei inceta sa le consumi.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou