Alimentatia femeii

Dieta&Fitness

Alimentatia femeii

Afla ce si cum trebuie sa te hranesti pentru a avea aportul necesar de vitamine si minerale in momentele importante din viata ta. Nutritia corecta in timpul sarcinii este importanta pentru sanatatea ta, in calitate de viitoare mamica si a copilului.

 

Este necesar un supliment de vitamine din complexul B (B1, B2, B6, B12) si acid folic mai ales in primele luni de sarcina, pentru a preveni afectarea tubului neural, cum ar fi spina bifida. Sunt recomandate suplimente zilnice de acid folic in cazul in care te gandesti sa-ti intemeiezi o familie. Ar trebui sa te gandesti mai degraba ca mananci "pentru doi" si ca ai nevoie de toate principiile nutritive (proteine, glucide, lipide, vitamine, saruri minerale). Nu iti face griji la kilogramele in plus acumulate in timpul sarcinii, care sunt de fapt destul de mici (in jur de 10-12 kg) si incep sa se depuna numai din al doilea trimestru de sarcina

Mai multe elemente nutritive, cum ar fi proteinele, vitamina C si fierul sunt necesare. O adevarata provocarea este de a face alegeri hranitoare cu un accent pe calitate mai degraba decat pe cantitatea de alimente. Alege alimente de baza, cum ar fi cerealele (de preferinta integrale), legume, leguminoase, fructe, alimente cu continut scazut de grasimi, lactate, carne slaba, precum si grasimi si uleiuri sanatoase. Nu abuza de produse precum dulciurile, paine, biscuitii, prajiturile si chips-urile – de excesul de greutate acumulata in timpul sarcinii poti scapa foarte greu mai tarziu si este riscant atat pentru tine cat si pentru bebelus.

 

Alaptatul la san


Alaptarea necesita mare atentie pentru inlocuirea nutrientilor pe care-i consuma copilul. Pentru a produce laptele matern ai nevoie de mai multa energie decat in timpul sarcinii. Cercetarile arata ca unele femei cred ca pot manca mult mai mult decat au nevoie – care pot duce la probleme de greutate. Din nou, calitatea alimentelor este importanta mai ales daca te supui unor activitati fizice, pentru a obtine greutatea dinaintea sarcinii (si nu exista nici o graba).

 

Menopauza


In jurul varstei de 45 – 55 de ani, ciclul va deveni neregulat si chiar se va opri din cauza reducerii cantitatii de hormoni numiti estrogen. Acest lucru poate provoca o varietate de simptome, inclusiv schimbari de dispozitie si bufeuri.

Planta numita fitoestrogen regleaza in mod natural hormonii reducand bufeurile, dar cu toate acestea, mai trebuie facute cateva cercetari. Produsele alimentare care contin fitoestrogeni, cum ar fi boabele de soia, tofu, laptele de soia, painea din seminte de soia si cerealele au efecte benefice pentru inima. Riscul de boli de inima creste dupa menopauza iar, dieta sanatoasa si exercitiile fizice regulate, devin chiar mai importante decat erau inainte. Ele pot stimula, de asemenea, starea de spirit si sentimentul de bunastare.

 

S-a deschis si un subiect pe tema acestui articol in cadrul forumului Mayra. Pentru cele interesate va rog sa adaugati sugestiile si parerile voastre la "Alimentatia femeii gravide".

 



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou