Cum sa repari o greseala

In stil office

Cum sa repari o greseala

Majoritatea anagajatilor, la fel ca ca tine, depun eforturi pentru a-si crea si mentine o reputatie buna la locul de munca. Iti doresti mereu ca ceilalti sa spuna doar lucruri bune despre persoana ta si modul in care iti faci treaba.

Cu toate acestea, cateodata lucrurile iti scapa de sub control si comiti o greseala, iar deodata incepe sa iti fie teama ca ceea ce va urma iti poate pune cariera in pericol. Iti este teama ca e prea tarziu sa mai faci ceva pentru a indrepta situatia si ca cea mai buna cale de a rezolva totul este sa demisionezi. Sper sa nu ajungi vreodata intr-o asemenea situatie. Daca totusi asa ceva se intampla, iata cateva sfaturi pentru a scadea cat mai mult doza de stres si umilinta:

 

Evalueaza cea s-a intamplat exact

Cum s-a intamplat? A fost ceva ce puteai evita daca erai mai atent sau precaut? S-a intamplat deoarece nu ai putut sa faci ceva ce ti se ceruse? Poti fi invinovatit direct pentru cele intamplate? A fost o greseala neintentionata si nu mai poti face nimic deoarece lucrurile au luat o turnura ireversibila? Raspunsurile la aceste intrebari iti pot da o imagine de ansamblu mai buna pentru a vedea cum poti remedia problema. Daca stii cat de mult esti raspunzator vei putea fi mai obiectiv. Iar daca nu este vina ta, atunci te vei putea ierta si sa treci mai usor peste asta.

 

Identifica masuri pentru a evita propagarea problemei

Poti anula sau opri tranzactia? Poti ruga pe cineva sa te ajute in rezolvarea problemei? Sau sa ii ascunzi sefului aparitia problemei si sa faci ceva rapid pentru a o remedia astfel incat sa nu observe ce s-a intamplat?

 

Vorbeste cu seful si discuta despre ceea ce s-a intamplat

Acesta ar trebui sa fie urmatorul pas logic de urmat dupa ce ai rezolvat problema de unul singur. Nu permite niciodata ca seful sa afle ce s-a intamplat de la colegii de birou. Nu astepta prea mult timp pentru a-i spune, cum ar fi momentul de dinainte ca el sa intocmeasca raportul lunar. Ca o regula, incerca sa rezolvi totul si apoi povestete-i sefului, deoarece faptul ca ai reusit sa rezolvi problema iti scoate in evidenta  abilitatile de a rezolva situatiile neprevazute, in vreme ce faptul de a-i spune totul iti va arata abilitatile bune de comunicare. Sunt sigur ca managerul tau stie ca greselile sunt inevitabile si vrea doar sa fie sigur ca esti mereu pregatit sa treci peste orice obstacole.


Cel mai probabil, ti se va cere sa intocmesti un raport asupra incidentului, documente pe care ar trebui sa il intocmesti de o maniera concisa si obiectiva. Nu uita sa iti ceri scuze pentru greseala si sa te angajezi sa nu o mai repeti vreodata. Daca dauna este permanenta, exista posibilitatea sa fii pedeapsit, deci fii gata pentru o astfel de decizie. Bineinteles, inainte de a primi sanctiunea, ti se va da sansa sa povestesti si versiunea ta.

Cazi de acord asupra unui set de masuri de control si prevenire a viitoarelor incidente. Ceea ce s-a intamplat va afecta cel mai probabil politicile companiei tale. Deci, recomandarea noastra este ca impreuna cu seful tau sa propui masuri pentru ca respectiva situatie sa nu se mai repete. Nu uitati si sa elaborati un set de masuri rapide care ar putea fi luate in cazul in care situatia se repeta.


Greselile au loc mereu. Invata din ele si ai grija ca data viitoare sa nu mai aiba loc.

 



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou