Anuntul care iti va anihila concurenta
In stil office
Suntem bombardati din toate partile de anunturi! Atat de multe incat nu mai stim ce sa cumparam… totusi.. ce ne face sa luam hotararile de cumparare? Ce stiu marii vanzatori si folosesc pentru a ne atrage ca cumparatori? Si cum putem folosi aceste informatii ca sa devenim si noi buni vanzatori?
Ca sa vinzi ceva trebuie sa faci cumva o forma de publicitate, pentru a determina cumparatorul sa intre in contact cu produsul pe care il oferi (sa iti viziteze siteul web, sa intre in magazinul tau, sa intreprinda cumva o actiune spre a cumpara).
O buna modaliate de publicitate sunt anunturile (in ziar, pe internet – gratuite sau platite). Dar cum se face un anunt de succes?
Ceea ce e cel mai important la a face un anunt e capacitatea de a te pune in locul cumparatorului. Trebuie sa iti imaginezi ca acesta nu stie nimic despre produsul tau, cum il vei informa asupra lui si cum il vei determina sa cumpere?
Capteaza atentia
In primul rand trebuie sa captezi atentia cumparatorului. Daca nu ii captezi atentia, nu va citi anuntul tau si nu va afla de produs… si, in consecinta, nu va cumpara.
Cum captam atentia?
Cel mai important element este titlul anuntului, fiind primul element cu care potentialul cumparator intra in contact. Titlul e cel care ii spune daca vrea sau nu sa citeasca acel anunt. Iar aceasta determinare se creeaza emotional. Oamenii vor alege mereu ceva ce le satisface o dorinta, nu neaparat o necesitate. Exista multe lucruri pe care le cumparam pentru ca le dorim, nu pentru ca avem nevoie de ele (spre exemplu ecranul mai mare pentru calculator – cand cel vechi era inca foarte bun, pantofii cei noi si foarte frumosi, de care chiar nu aveam nevoie, dar pe care nu am putut sa-i lasam in vitrina).
De aceea trebuie ca titlul nostru sa faca apel la o dorinta a cumparatorului, nu la o simpla necesitate. Spre exemplu, reclamele la un sampon. Sampoanele au fost create pentru a curata parul. Dar femeile isi doresc un par frumos, adica matasos, lucios, lung. De aceea reclamele pentru sampoane nu se axeaza pe faptul ca samponul curata parul (nu ar fi nimic interesant in asta… nu?) ci pe faptul ca iti fac parul matasos si stralucitor (care e probabil un efect al faptului ca e curat, dar suna foarte atractiv si creeaza dorinta cumpararii acelui sampon). Cam asa trebuie sa facem si noi cu reclamele noastre.