10 informatii utile pentru a te elibera de anxietate

Drumul spre centru

10 informatii utile pentru a te elibera de anxietate

Am vazut cu totii cum tiparele de gandire referitoare la stres si sentimentele care le insotesc pot duce si la un efect fizic asupra corpurilor noastre. Sentimentele sunt foarte puternice, iar gandurile negative care le produc sunt si ele foarte puternice.

Este important sa recunoastem faptul ca stresul poate avea drept cauza diferite emotii sau stari. Asa cum gandirea ne afecteaza starile, acestea la randul lor ne pot afecta gandirea.

Anxietatea tinde sa apara in urma unor ganduri care au legatura cu faptul de a fi judecat sau a avea de suferit.

In mod obisnuit, sentimentele de anxietate implica o fixatie auspra unui viitor imaginat, in locul concentrarii pe ceea ce se inatmpla in momentul prezent.

Michel de Montaigne spunea ca: “Viata mea a fost plina de nenorociri ingrozitoare, dintre care cele mai multe nu s-au intamplat niciodata”. Cam asa ar putea fi definita anxietatea.

Anxietatea poate fi un semnal de alarma ca ceva in viata noastra nu merge bine, ceva de care suntem mai putin constienti sau evitam pentru ca ne temem de schimbare. Acest pericol este perceput de creierul uman la fel de intens ca o agresiune externa si reactia fiziologica este asemanatoare.

Iata 10 idei desprinse din carte alui James Borg “Puterea mintii“, referitoare la anxietate.

1. Sentimentele de anxietate implica, de obicei, concentrarea asupra unui viitor imaginat, si nu asupra a ceea ce se intampla in prezent.

2. Controlul reprezinta, in multe cazuri, una dintre nevoile de baza ale persoanei anxioase- controlul asupra lucrurilor si evenimentelor. Aceste persoane petrec, astfel, excesiv de mult timp incercand sa planifice, sa pregateasca si sa anticipeze lucrurile, ceea ce face ca viata lor sa fie extrem de stresanta.

3. In general, exista doua tipuri predominante de anxietate: anxietate definitorie si anxietate ocazionala. Anxietatea definitorie reprezinta starea in care o persoana se afla permanent in alerta in legatura cu ceea ce ar putea merge rau; asemenea persoane au, aproape in permanenta, o gandire “distorsionata”. Anxietatea ocazionala se refera, de obicei, la lucruri care inceteaza sa mai constituie o grija atunci cand evenimentul a trecut si reprezinta o stare in care ne regasim cu totii.

4. Ne facem adeseori griji in legatura cu lucruri lipsite de o baza reala – aceste lucruri nu ajung sa devina realitate. Sau nu sunt atat de rele precum cognitiile noastre ne-au facut sa credem. Astfel, o mare parte a timpului ne-o petrecem intr-o stare de anxietate, fara ca acest lucru sa fie necesar.

5. Exista doua tipuri de griji: probleme reale care exista (evenimente reale) si probleme care pot exista (evenimente ipotetice).

6. In general, putem rezolva dificultatile din “viata reala”, cele care nu pot fi invinse sunt cele “imaginare”.

7. Frica duce la evitare- ceea ce, pe moment, nu reprezinta o problema, intrucat, la nivel mental, ofera o recompensa. Dar va determina sa nu va mai asumati niciun risc si sa nu va mai incercati norocul. Si nu va ajuta cu nimic la capitolul incredere in sine sau stima de sine, nefacand altceva decat sa va intareasca credintele.

8. Pe termen lung, anxietatea genereaza, adeseori, o respiratie toracica. Respiratia diafragmica, mai relaxata, mai lenta si mai profunda, este de preferat.

9. Schimbarea respiratiei va schimba gandurile.

10. Cautati latura amuzanta a fiecarei situatii. Acest lucru va va ajuta sa vedeti lucrurile dintr-o perspectiva mai buna.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou