Masuri de prevenire a avortului spontan

La doctor pe tocuri

Masuri de prevenire a avortului spontan

Vorbim despre avort spontan atunci cand sarcina se termina de la sine in primele 20 de saptamani. Este un eveniment nefericit, dar relativ des intalnit.

25% din sarcinile cunoscute se termina prin avort spontan. 50% din avorturile spontane sunt asa numitele “sarcini chimice”. Vorbim de o sarcina chimica atunci o sarcina se termina la scurt timp dupa implantare, printr-o sangerare vaginala care are loc in zilele in care trebuia sa apara menstruatia. Astfel femeia poate chiar sa nu-si dea seama ca a fost insarcinata pentru ca sarcina se termina inainte de aparitia primelor simptome.

Avortul spontan este un eveniment care produce, pe langa sentimele normale in astfel de situatii, si o mare confuzie.

Iata cum putem preveni avortul spontan:

1.Planificarea sarcinii

Preventia presupune, in prima instanta, o planificare atenta a sarcinii, astfel incat factorii care o influenteaza sa fie favorabili unei evolutii pozitive. Specialistii recomanda ca sarcina sa se produca inainte de varsta de 35 de ani, astfel incat organismul sa fie in cea mai buna forma pentru cele noua luni dificile.

Eliminarea din dieta a alcoolului, fumatului, drogurilor si a cofeinei este o masura esentiala de prevenire a avortului. De asemenea, supraponderalitatea ar putea constitui o piedica pentru dezvoltarea normala a bebelusului.

2. Monitorizarea sarcinii

Nu ignora importanta unei monitorizari atente a sarcinii. Orice predispozitie catre avort poate fi depistata de medicul tau din timp. Odihna, regimul alimentar corect, intreruperea activitatii sexuale si alte interventii de specialitate iti pot salva sarcina.

3. Substante ajutatoare

Acidul folic si alte vitamine recomandate pentru viitoarele mamici pot constitui un real ajutor in imbunatatirea sanselor de a te bucura de o sarcina normala. Consulta-ti medicul cu privire la alternativele potrivite organismului tau si urmeaza-i intocmai indicatiile.

4. Alimentatia corecta

Alimentatia corecta a gravidei este extrem de importanta pentru ca de ea depinde dezvoltarea fatului dar si buna desfasurare a sarcinii. Sarcina este o stare fiziologica foarte solicitanta din punct de vedere al alimentatiei, care trebuie sa fie cat mai diversificata. Din acest motiv, gravidele trebuie sa consume in fiecare zi si la fiecare masa alimente din toate grupele, pentru a oferi organismului tot ceea ce este necesar si anume: proteine, glucide, lipide, vitamine si minerale, dar si apa si fibre.

5. Odihna

Este foarte probabil ca in timpul sarcinii sa nu reusesti sa te odihnesti chiar asa cum erai obisnuita. Corpul tau se schimba rapid, ai o multime de probleme pe cap si pe masura ce sarcina evolueaza, devine dificil sa gasesti o pozitie comfortabila in care sa dormi. Iata cateva sfaturi care le vor ajuta pe viitoarele mamici sa doarma mai bine si fara probleme.

Daca suferi de pusee de insomnie, atunci cu siguranta nu e momentul sa iti aduci biroul in dormitor. Verifica-ti dotarile: pernele trebuie sa fi potrivite, salteaua nici prea moale nici prea tare. Daca pana acum obisnuiai sa dormi pe burta sau pe spate, in timpul sarcinii s-ar putea sa fii nevoita sa faci niste modificari in acest sens.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou