Semintele de chia – sanatate curata

Dieta&Fitness

Semintele de chia – sanatate curata

Semintele de chia fac parte din categoria alimentelor care ar trebui consumate zilnic, dar din pacate nu prea sunt folosite in bucataria romaneasca. Acestea au un continut nutritional ridicat si o concentratie mare de acizi grasi, vitamine si fibre.

Aceste seminte-minune provin de la o planta extrem de apreciata in America de Sud (salvia hispanica) si aduc mai multe beneficii sanatatii decat semintele de in sau carnea de peste.

Daca doresti sa le incluzi in dieta ta dar nu stii cum anume iti vor intari sanatatea si organismul, in acest articol vei gasi mai multe informatii despre cat de valoroase sunt semintele de chia.

Beneficiile unei alimentati care contine seminte de chia

Semintele de chia pot fi consumate in mai multe moduri, de aceea le poti integra cu usurinta in alimentatia ta zilnica. Le poti consuma cu iaurt simplu, cu lapte la micul dejun (impreuna cu cerealele) sau le poti adauga in supe crema, sucuri naturale, salate sau alte mancaruri de legume. Iata in ce mod te va ajuta consumul de seminte de chia:

-     nutritionistii le recomanda in diete – aceste seminte accelereaza metabolismul si ajuta la pierderea tesuturilor adipoase. O dieta cu salate cu seminte de chia si bogata in alte alimente care contin multa apa te vor ajuta sa iti mentii silueta sau sa ajungi la greutatea dorita

-     iti intaresc sistemul imunitar – acizii grasi Omega 3 si celelalte substante nutritive din semintele de chia vor deveni aliatele tale in lupta pentru un organism sanatos si lipsit de probleme medicale. In plus, acest pachet de proteine, acizi grasi si vitamine te vor ajuta sa te simti plina de energie (mai ceva ca si cafeluta de dimineata

-     semintele-minune te scapa de pofte – poftele tale pentru “ceva dulce” sau pentru “ceva sarat” pot veni de la lipsa de vitamine si minerale. Daca organismul tau va primi prin consumul de seminte de chia toate substantele nutritive necesare unei bune functionari, atunci tu vei scapa de pofte si vei evita acumularea kilogramelor in plus

-     antioxidantii incetinesc procesul de imbatranire – pentru ca aceste seminte sunt bogate in antioxidanti, organismul tau va lupta mai cu spor impotriva imbatranirii. Adio factori poluanti, radicali liberi si riduri!

-     ajuta la reglarea glicemiei – dupa consumul unor alimente bogate in zahar, nivelul glicemiei creste si se instaleaza senzatia de oboseala. Semintele de chia iti vin in ajutor si aici deoarece pot regla nivelul de zahar din sange si reduc riscul de diabet

-     iti ofera doza de energie de care ai nevoie – daca vei consuma si seminte de chia impreuna cu alimentele de la masa, vei scapa cu siguranta de senzatia de moleseala de dupa masa. Proteinele complete din aceste seminte te vor face sa te simti plina de energie pe durata intregii zile, nu doar pentru o perioada scurta.

 

In concluzie, semintele de chia au niste beneficii uimitoare pentru cea care le consuma. In plus, inca din cele mai vechi timpuri, mayasii si aztecii au descoperit cat de sanatoase sunt aceste alimente si le-au consumat in cantitati mari. De ce nu ai profita si tu de pe urma intelepciunii popoarelor stravechi?

Articol scris de Anca Palade

 



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou