Cum sa eviti indigestia si durerile abdominale de sarbatori!

Dieta&Fitness

Cum sa eviti indigestia si durerile abdominale de sarbatori!

In perioada Craciunului si Revelionului nu putem evita mesele incarcate cu bunatati, vizitele la parinti si prieteni, petrecerile si bufetele excelente la care suntem invitati. Insa putem invata sa evitam indigestia si durerile abdominale cauzate de mancatul pe fuga, prea mult sau consumul de alimente prea “grele” la ore nepotrivite. Iata mai jos cateva sfaturi bune pentru sanatatea ta in aceasta perioada a abundentei:

1. Consuma multe lichide: apa, ceai, suc preparat in casa, supa de legume. Daca nivelul de hidratare este bun, amenintarea indigestiei va fi indepartata, din simplul motiv ca nu vei putea manca prea mult.

2. Pastreaza un orar fix pentru mese. Ia un mic dejun consistent, apoi accepta o invitatie la pranz – intre orele 12-14 – cand poti manca o supa, cateva antreuri si putin din felul principal, nu mai consuma nimic pana seara, cand poti merge la o petrecere si ai voie sa consumi o salata, peste, o bucatica de prajitura. Nu rontai intre mese!

3. Evita bufetele copioase si petrecerile care se dau in jurul meselor si nu al ringului de dans. Daca mergi la rude, gusta cate putin din cele mai sanatoase mancaruri de pe masa. Nu exagera chiar daca totul este foarte bun!

4. Fa miscare minim o ora pe zi, chiar daca este frig afara. Iesi la plimbare dupa o masa copioasa sau danseaza in casa. Incepe ziua cu exercitii fizice si nu lenevi seara la televizor!

5. Indigestia poate fi accentuata si de fumat. Deci renunta la acest obicei macar in perioada in care consumi multe alimente grele. Daca ai mici dureri abdominale, fa o baie calda. Nu bea cafea, sucuri carbogazoase, capuccino, alcool si nu fuma!

6. Fii atenta la cantitatea de fibre pe care o consumi, sunt responsabile pentru un tranzit intestinal perfect! Mananca legume proaspete, fructe, nuci, migdale, paste integrale. Evista lactatele, alimentele grase, prajelile.

7. Pentru a evita un colon iritabil evita combinatiile de fructe si lactate, alcool si tutun, carbihidrati cu proteine.

8. Nu consuma la mesele de sarbatori alimente ultra-preparate in grasime sau prajite in ulei. Nici macar salatele cu maioneza nu sunt indicate.

9. Ca sa nu ai dureri abdominale sau arsuri la stomac evita alimentele care “irita”: usturoi in cantitati mari, ardei iute, hrean, sosuri prea condimentate.

10. Ai grija si la mancarurile acide sau fermentate (branzeturi, sosuri grele cu faina, salate cu mult otet, etc).



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou