Creme noi sau nu prea?
Cosmetica
Este o crema aristocrata cu textura fina si miros imbietor, a carei formula era folosita de Lady Diana – Cam asa suna reclama unei noi creme de fata lansata de curand pe piata romaneasca.
La fel fac si producatorii de produse cosmetice. Avem nevoie de o crema de fata, suntem femei si ne ingrijim. Producatorul speculeaza aceasta necesitate a noastra si vine cu recomandarea: “coenzima Q10 este ceea ce ai tu nevoie” sau “complexul AHA te ajuta sa te mentii tanara si in forma”.
Mic dictionar:
Coenzima Q10 = Substanta gazduita de majoritatea tesuturilor corpului care poate fi recreata in laborator. Este folosita de organism pentru a produce energie si ca antioxidant.
Complexul AHA = numele generic pentru alfahidroxiacizi (acid lactic, glicolic si acizi din fructe).
Fara sa ne dam seama, in mintea noastra se produce o asociere. Ne simtim, inconstient, ca la doctor, unde aprobam din cap abstactiunile pe care le debita convinse ca are dreptate. Ne atrage si ne da mai multa incredere o formulare cu cat este mai alambicata. Atunci cand e indescifrabila ne face sa ne simţim nestiutori si ne arata cum stau lucrurile de fapt. Totusi, creatorii unui astfel de text publicitar au grija ca mesajul sa fie transmis cu directie clara – asadar crema aceea ne face bine, ca doar “hidrateaza si protejeaza epiderma eficient impotriva factorilor de agresiune externi”. Adica are grija de piele la contactul cu praful de afara. Dar nu suna la fel de bine, nu-i asa?