Creme noi sau nu prea?
Cosmetica

Este o crema aristocrata cu textura fina si miros imbietor, a carei formula era folosita de Lady Diana – Cam asa suna reclama unei noi creme de fata lansata de curand pe piata romaneasca.
Ce inseamna, de fapt, toate acestea legat de produse? Ce este coenzima Q10, spre exemplu? Sunt aceste sintagme preţioase chestiuni concrete sau doar strategii publicitare? Exprimarile sunt plastice, de genul “Bogata in principii active cu actiune antioxidanta data de apa si semintele de struguri, crema imbunatateste microcirculatia, stimuleaza regenerarea si revitalizarea celulara, hidrateaza si protejeaza epiderma eficient impotriva factorilor de agresiune externi”. Ce ne-a comunicat o astfel de fraza?
Iata, deci, o formula folosita in descrierea produselor cosmetice. Un astfel de procedeu utilizat in textul publicitar apeleaza la cuvinte si sintagme greu de inteles de omul obisnuit, fara studii in medicina sau chimie. Dar de ce aleg producatorii sa faca o astfel de prezentare produsului lor?
Strategia publicitara
Frazele acestea intortocheate ne amintesc de momentele in care ne ducem la doctor. Ti se explica ce boala ai si ce tratament trebuie sa urmezi in termeni atat de confuzi, incat nu pricepi o iota, dar aprobi respectuos din privire. Pleci de acolo cu incredere si tragi pe dreapta la prima farmacie, unde prezinti reteta ca pe un adevar absolut si astepti sa iti primesti pastilele facatoare de minuni. Ca doar stie doctorul ce e mai bine!