Supravietuirea la locul de munca

In stil office

Supravietuirea la locul de munca

Ai un nou loc de munca si nu stii cum sa faci fata acestei situatii? Un nou loc de munca inseamna experienta si poate chiar bani mai multi, asa ca priveste partea pozitiva si nu lasa emotiile sa te cuprinda.

Nu te nelinisti. Lasa stresul. Iata caile prin care poti sa supravietuiesti – si pe termen lung, sa te remarci!

  1. In primul rand cunoaste ceea ce ai de facut la locul de munca. Usor, nu-i asa? Esti angajat ca sa dai rezultate – de preferat, unele pozitive. In timpul orientarii, noteaza fiecare indicatie necesara in realizarea sarcinilor pe care le implica noul tau job.  Fii foarte atent, in special daca softul sau sistemul companiei este nou pentru tine.
  2. In timpul lucrului, asigura-te ca pui intrebari ori de cate ori exista termeni sau procedee confuze. Nu ezita. Faptul ca intrebi nu inseamna ca nu esti inteligent. Persoana care te invata ar putea sa fi facut acest lucru timp de doi sau mai multi ani asa ca este usor pentru ea.
  3. In  primele cateva saptamani la locul de munca, doar observa oamenii si mediul care te inconjoara la birou. Bineinteles ca ei sunt draguti, dar aminteste-ti ca de abia i-ai intalnit. Niciodata nu poti sa spui cu adevarat de la inceput daca persoanele de la locul de munca sunt sincere. Pentru a te ajuta sa pui la punct situatia, acestea sunt urmatoarele indicatii de care sa tii cont:
  4. Nivelul intelectual – Locul de munca este asemanator unui cadru familial? Sunt ei individuali in ceea ce priveste functia, intr-un asa mod, incat exista limite invizibile? Sau este o unitate in care il apelezi pe director pe numele mic?
  5. Codul imbracamintei – Unele companii permit purtarea jeansilor la locul de munca, in timp ce altele emit prima avertizare in momentul in care cineva poarta pantofi decupati la varf. Difera cu adevarat.
  6. Deprinderile de lucru – Cauta sa cunosti daca compania este riguroasa in ceea ce priveste pauzele. Noteaza-ti intotdeauna in calendar programul intrunirilor obisnuite si ai grija sa nu intarzii.
  7. Email-uri de protocol – Unele sunt formale, cum ar fi, „Stimate domnule”, in timp ce altele folosesc doar  „Buna Ana”
  8. Fa-te placut sefului tau. Este normal sa faci comisioane pentru sefi. Sa nu iti pese, dar sa cunosti limitele.
  9. In timpul intrunirilor de la locul de munca, mai intai asculta. Nu intrerupe niciodata pe cineva atunci cand vorbeste. Gandeste de trei ori inainte de a spune ceva. Aminteste-ti ca in fata ta sunt criticii tai. Tu esti novicele – noul subiect de barfa al orasului. Odata ce ti-a scapat un nonsens, el va fi cunoscut peste tot, la locul de munca.
  10. Fii prietenos cu oricine – chiar si cu secretara, cu omul de serviciu si cu operatorul telefonic. Mai devreme sau mai tarziu, vei avea nevoie de ajutorul lor.
  11. Daca esti curios in legatura cu relatiile din cadrul biroului (cum ar fi de ce cineva nu face parte din grupul care merge la masa, sau de ce doi colegi de munca nu isi vorbesc), lasa-i pe colegii tai de munca sa deschida subiectul. Nu este frumos sa fii curios in ceea ce priveste vietile altor oameni, mai ales cand tu esti nou venit.
  12. Incepe si termina-ti programul din cadrul biroului rugandu-te sau concentrandu-te. Nu iti face griji din cauza tuturor constrangerilor care te inconjoara. Fiecare lucru fa-l la timpul potrivit si totul se va aseza la locul lui.

Nu e prea greu, nu? Urmeaza doar asta la noul tau loc de munca si inainte de a o sti, deja vei fi in varf si vei avea succes!

Ai intampinat vreodata un loc de munca care sa nu-ti permita putina libertate proprie, sa aibe reguli mai ciudate, spune-i Mayrei sa stie si altii cu ce se confrunta, iar membrii sa citeasca si sa vada ca de fapt propriul lor job poate e mai bun decat al altora.

 



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou