Rolul echipei si al managerului

In stil office

Rolul echipei si al managerului

Unul dintre factorii cu efectele cele mai pozitive in retentia angajatilor performanti este dezvoltarea unei relatii bazate pe incredere intre angajat si angajator. Aceasta incredere este de cele mai multe ori reflectata in pachetul de compensatii si modul in care acesta este administrat.

Pentru ca un plan de compensatii sa construiasca relatii bazate pe incredere trebuie sa aiba patru pilari de mentinere: corectitudine, claritate, consistenta, merit. Este mai greu decât pare la prima vedere sa indeplinim toate aceste conditii. Acest lucru se datoreaza faptului ca datorita schimbarilor circumstantelor unele din caracteristicile mentionate pot intra in conflict cu altele.

Banii nu sunt nici pe departe un prim factor motivant al angajatilor. Acest lucru a fost confirmat intr-un studiu recent facut pe 1.500 angajati.

O activitate din care sa invete in permanenta si libertatea alegerii sarcinilor. Angajatii valorifica oportunitatile de invatare prin care pot dezvolta si imbunatatii noi abilitati. De asemenea apreciaza posibilitatea de a-si alege sarcinile atunci când este cazul.

Program de lucru flexibil si timp liber. Angajatii valoreaza timpul liber pe care angajatorul i-l pune la dispozitie. Flexibilitatea programului de munca le permite sa echilibreze balanta dintre munca si viata personala.

Recunoastere personala. Oamenilor le place sa simta ca este nevoie de ei si ca munca lor este apreciata. Totusi angajatii raporteaza faptul ca sefii lor rareori le multumesc pentru munca pe care o depun.

Autonomie crescuta si autoritate in ceea ce priveste activitatea lor. O mai mare autonomie si autoritate ii transmite angajatului ca organizatia are incredere in el ca acesta sa actioneze independent si fara aprobarea altora.

Timp petrecut impreuna cu managerul sau. Atunci când managerii petrec timp cu angajatii lor au loc doua fenomene.

Primul dintre ele: deoarece timpul unui manager este pretios, angajatii au un sentiment de recunoastere si validare.

Al doilea fenomen: managerul ofera suport angajatilor prin a-i asculta pe acestia, a le raspunde la intrebari si a le oferi sfaturi.

Cei care au participat la acest studiu au mentionat ca banii intr-adevar sunt importanti dar mai putin importanti decât itemii mai sus mentionati.

Cercetatorii au descoperit ca exista sapte arii care fac diferenta in retentia de personal, si anume: mediul de munca, continutul activitatii, oportunitatile de dezvoltare, compensatii si premii, cultura organizationala, relatia cu managerii, relatia cu colegii.

Pentru foarte multe organizatii, subiectul retentiei angajatilor perfomanti se reduce la un singur lucru – compensatiile.

Companiile spun ca ‘pentru a-ti pastra si mai buni angajati, trebuie sa ii platesti bine’. Pâna la un anumit punct acest lucru este adevarat, insa numai din punct de vedere negativ. Daca angajatii performanti nu sunt platiti bine, pleaca.

Dar numai platindu-i bine nu inseamna ca ramân in organizatie.

Compensatia reprezinta un factor satisfactie, multumitor si nu motivant.

Modificarea acestei compensatii are un efect temporar asupra angajatului si nu unul sustinut, pe termen lung.

hartAlexandra Gorea
Consultant Hart Human Resource Consulting
www.hart.ro
www.consiliereincariera.ro



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou