Cum sa devii mai eficient

In stil office

Cum sa devii mai eficient

Fiecare dintre noi avem 24 de ore pe zi la dispozitie pentru a ne indeplini sarcinile. Ai auzit insa vreodata persoane care spun ca nici acestea nu le sunt de ajuns?

Fiecare dintre noi avem 24 de ore pe zi la dispozitie pentru a ne indeplini sarcinile. Ai auzit insa vreodata de persoane care spun ca nici acestea nu le sunt de ajuns? In unele cazuri e adevarat, insa de multe ori cele 24 de ore sunt mai mult decat avem nevoie, doar ca pierdem mult timp deoarece il alocam unor activitati inutile. Daca simti la randul tau ca cele 24 de ore trec prea repede lasand multe lucruri neindeplinite, poate ca ar trebui sa schimbi modul in care se desfasoara lucrurile.


Iata cateva sfaturi despre cum sa fii mai productiv si sa nu iti mai pierzi timpul.

  • Elaborati o lista cu tot ceea ce aveti de facut. In cazul in care esti genul de persoana boema, sansele sa nu poti face tot ceea ce iti propui sunt destul de mari. Daca nu iti planifici ziua, nu iti vei putea organiza prioritatile, ceea ce face mai usor sa “sari dintr-un loc intr-altul” fara a realiza ceva. Deci, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa faci o lista cu tot ceea ce vrei sa faci intr-o anumita zi.  Organizeaza-o in functie de prioritati si ocupa-te in primul rand de sarcinile urgente. Pe masura ce indeplinesti ceea ce ti-ai propus, pune un semn de “bifat” pe hartie si astfel vei simti ca devii din ce in ce mai productiv.
  • Tine-te departe de orice surse de distragere a atentiei. Acestea vin sub mai multe forme: primirea de telefoane nesolicitate sau inutile, persoanele care va viziteaza la birou, internetul, emisiunile TV, discutii pe marginea unor subiecte emotive, si lista poate continua. Adevarul este ca aceste surse vor fi cu tine oriunde ai fi, deci nu le poti evita pur si simplu. Ce poti face insa este sa le ignori. De aceea e necesar sa iti proritizezi activitatile. Astfel, vei deveni mai concentrat asupra a ceea ce este important si vei fi determinat sa nu te lasi prins in mreaja irosirii timpului.
  • Ocupa-te prima oara de urgente. “Amanare” nu este cuvantul favorit al oamenilor, insa este “timpul trecut” preferat al tuturor. Pericolul amanarii este sa nu devina un stil de viata; in cazul in care se intampla asa ceva, iti va acapara viata si te va transforma intr-o persoana nefericita si neproductiva. Un expert spune ca acest termen reflecta o batalie emotionala deoarece oamenii tind sa faca lucrurile care ii fac sa se simta comfortabil si pun deoparte sarcinile ce le-ar putea crea probleme. Solutia deci, este sa faci ceea ce trebuie facut, indiferent daca iti place sau nu.
  • Incepe sa iti fixezi termene limita pentru a indeplini unele sarcini. Este de multe ori de necrezut cat de mult timp pierdem cu ducerea la bun sfarsit a unor sarcini care altfel erau usor de indeplinit. Un bun exemplu in acest sens ar putea fi scrierea sau citirea unui mail, ori verificarea mesageriei vocale. Ne place sa facem aceste lucruri, insa inainte sa ne dam seama, timpul trece prea repede. Cel mai bun antidot este sa iti fixezi un temen limita pana la care sa duci la indeplinire o anumita sarcina. Scrierea unui email ar trebui sa dureze cel mult 5 minute, citirea mailurilor nu mai mult de 10 minute si asa mai departe. Atunci cand ai un dead-line, poti sa te concentrezi mai mult pe realizarea sarcinilor inainte de a-ti da seama ca este prea tarziu.
Probabil ca cel mai bun sfat pe care cineva vi-l poate da este sa nu va irositi timpul. Dupa cum stiti, timpul trecut nu se mai intoarce, deci orice secunda pierduta aiurea este ceva cu care nu va veti mai intalni. Aduna-te si da-ti toate silinita pentru a fi mai productiv!

 



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou