Fair-play… la birou
In stil office
Regulile de fair-play la birou ar putea fi sintetizate cu urmatoarea formula: “ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”. La fel cum tu iti doresti sa fii respectata si sa te bucuri de cele mai bune conditii de munca, si colegii tai se asteapta la acelasi tratament.
Evita, deci, sa comiti vreunul dintre urmatoarele "fault-uri" frecvente:
Biroul in carantina
Ai racit? Indiferent daca afectiunea ta e contagioasa sau nu, scuteste-ti colegii de spectacolul suferintei tale. Nimeni nu o sa vrea sa iti urmeze trena de servetele sifonate. In plus, daca iti iei o zi libera, te vei reface mult mai repede.
Alege sa imparti afectiune, nu germeni!
Atentie la volum!
Daca primesti un telefon personal important in timpul serviciului, cel mai politicos ar fi sa te deplasezi intr-un loc retras si sa porti conversatia acolo. Daca acest lucru nu este cu putinta, ai grija cel putin la cat de tare ridici vocea in timpul discutiei.
Nu e cazul sa se auda pana la etajul superior ce probleme sentimentale are prietena ta cea mai buna sau ce planuri iti faci pentru seara.
Probleme personale, relatii profesionale
Exista momente in viata cand e greu sa nu rabufnesti, cand problemele personale te coplesesc si esti gata sa cauti un umar pe care sa plangi chiar si in randul colegilor de munca. Astfel de situatii sunt de inteles, dar exista o limita pana la care iti poti transfera problemele de familie la birou.
Oricat de tragica sau comica ar fi viata ta personala, a o transforma in subiect pentru "gazeta de perete" a biroului e total nepotrivit. Chiar si in situatia in care printre colegii tai se numara si prieteni foarte buni, incearca sa delimitezi cele doua arii: profesionala si personala. Alege sa discuti cu ei dupa munca, intr-o atmosfera mai detasata.