Film de comedie: Friends with benefits

Film de comedie: Friends with benefits

“Friends with benefits” este o comedie usoara, rapida si amuzanta cu o distributie perfect potrivita (Justin Timberlake si Mila Kunis) despre dragoste si sex in era internetului, care isi gaseste savoarea, cel putin partial, in ironizarea propriului gen cinematografic.

Este doar sex. Suntem prieteni. Stii regulile. Etc., Etc.

Atmosfera din acest film de comedie este familiara, asemenea elementelor esentiale: un barbat, o femeie, 2 inimi obosite, 2 corpuri elastice, dornice si frumoase. Singura diferenta este ca personajul Milei este o bruneta priceputa, nu o blonda aiurita. Filmul porneste de la premisa ca ne-am saturat de cliseele comediilor romantice, pe care in secret, sau nu neaparat in secret, le adoram. Cu alte cuvinte, regizorul Will Gluck, care a scris scenariul impreuna cu Keith Merryman si David A. Newman, nu isi doreste o simple felie de tort de comedie romantica pe care sa o manance, ci vrea sa ti-o arunce in fata si sa te faca sa razi pe masura ce iti lingi glazura de pe buze, iar rezultatul este aproape la fel de obraznic cum suna.

Jamie (Mila Kunis), un recrutor corporativ, il cunoaste pe Dylan (Justin Timberlake), un director artistic, atunci cand il ademeneste, cu un interviu pentru un post la o revista de barbati, in New York. Ea  are nevoie de prima de pe urma angajarii lui, asa ca indulceste oferta cu un tur a ceea ce ea numeste “adevaratul” New York. Kunis nu joaca rolul femeii neajutorate, plangacioase, ci mai degraba pe cel al femeii care poate glumi continuu pe seama barbatilor. Fiind amandoi parasiti de jumatati, acestia decid ca o partida ocazionala rapida intre prieteni este solutia perfecta post-relatie. Filmul de comedie “Friends with benefits” foloseste sexul si goliciunea pentru a pune intrebari legate de posibilitatea dragostei intre femei si barbati aflati la egalitate. La urma urmelor, fara mama si tata, religie, comunitate sau ceas biologic, care este motivul pentru a te aseza la casa ta (sau a te multumi)?

Gluk se dinstinge in mare masura pe parcursul filmului datorita distributiei (Woody Harrelson joaca rolul unui coleg homosexual al lui Dylan, iar Patricia Clarckson isi face aparitia in rolul mamei lui Jamie) si regizarii replicilor actorilor la o viteza uimitoare. Jamie si Dylan nu se tachineaza pur si simplu, ci isi trantesc replicile asemenea campionilor chinezi de ping pong.

Acestea find spuse, in afara de sex si palavrageala, care include cateva instructiuni extrem de amuzate, sentimentul este cel care te prinde.

Friends with benefits” este cu siguranta usor de placut, singura problema fiind calitatea digitala care face New York-ul sa para o copie xerox incetosata a originalului si care ingalbeneste fetele actorilor, in asa masura incat te face sa crezi ca ficatul este cel ce le cauzeaza probleme in loc de inima.

Noemi Szoke