Cronica lui Dobro

Cronica lui Dobro

“Notes on a Scandal” nu e o capodopera. Din cate am inteles, cartea lui Zoe Heller se folosea din plin de vagul hartiei, lucru care l-a pus in mare incurcatura pe regizorul de televiziune Richard Eyre cand a ecranizat-o. Pe de alta parte, “Notes on a Scandal” contine o capodopera: rolul senzational pe care il construieste la foc mic doamna Judi Dench. Pe mine unul m-a topit.

"Notes on a Scandal" – Greseala unei femei e sansa alteia

Povestea este post-politically correct si, in afara de placerea strengareasca de a sparge tabu-uri, nu ofera mari fiori. Este insa ingenios asezata in dialoguri de Patrick Marber, un scenarist care a facut, acum cativa ani, aproape un personaj din replicile actorilor din celebratul "Closer".

notes on a scandalO profesoara jucata de o Cate Blanchett infloritoare este legata, pe de-o parte, de caii unui rol de familie dramatic, si pe de alta de armasarul tanar si crud al dorintei pentru un elev de 15 ani. Despre sfasietoarea aventura afla o colega de cancelarie batrana, de-o corectitudine rece, care foloseste dovezile pentru a o devora (intelegeti ce vreti, e mai bine) cu prietenie pe tanara pacatoasa.

Cate Blanchett este profesoara in a fi mama si e mama-mama! ca profesoara de pasiune pentru scolarul Steven. Steven, la randu-i, este un tanar a carui cruditate consta in prospetime si rautate, ca orice cruditate. Briliantul afisului, Judi Dench, picteaza portretul unei batrane ale carei riduri pot insemna la fel de usor distinctie, egoism sau candoare a varstei, amintind putin de mama Pianistei.

Va recomand aceasta batalie regala in emotii daca aveti cel putin o diploma de bacalaureat. Altfel doar ne enervati in sala cu intrebarile, chiar si soptite.