Echilibru între job şi viaţa personală

Succes story

Echilibru între job şi viaţa personală

Ai auzit că trebuie neapărat să găseşti calea de miloc între jobul încununat de succes şi viaţa alături de cei dragi. Evident, ştiai şi tu asta. Iar pentru că nimeni nu poate să-ţi spună cum să-ţi trăieşti viaţa, Mayra ţi-a pregătit câteva ponturi menite să te ajute să te eliberezi.

În primul rând trebuie să identifici problemele – stai prea mult la birou şi nu ajungi acasă, la iubit/soţ/copil decât după jurnalul de seară? Sau cele 8-10 ore de muncă te stresează atât de puternic încât în clipa în care intri pe uşă cazi lată la televizor unde îţi petreci seara ca o legumă?

Oricare ar fi motivul (de la un şef care te sună inclusiv în timpul tău liber până la subalternii care te deranjează oricând pentru orice problemă s-a ivit la birou) trebuie să iei atitudine. Nu o să se schimbe lucrurile peste noapte (şi nici n-ar fi indicat) dar, dacă urmezi sfaturile de mai jos, atunci ai toate şansele să îţi petreci serile liniştită în compania celor pe care îi iubeşti:

1. Telefonul, bată-l vina

Regula numărul 1 spune să dai "swich off" la telefonul mobil în momentul în care ai păşit pe uşă. Evident, aşa ceva este imposibil. Chiar există situaţii în care prezenţa sau ajutorul tău sunt absolut necesare. Propun o cale de mijloc – opţiunea "silent"! Aşa vei scăpa de soneria enervantă şi te vei putea relaxa la o cină liniştită. La fel, vei putea vedea cine te-a sunat. Nu e o dramă dacă nu răspunzi la telefon imediat!

2. Office lunch

Regulile etichetei spun să nu ronţăi în faţa computerului pentru că e lipsit de profesionalism. Dar multe companii nu oferă pauză de masă angajaţilor, aşa că trebuie să te hrăneşti şi tu înainte de ora 18.00 şi mai strecori câte un snack pe deasupra tastaturii. Iar după câteva luni te trezeşti cu 3 kilograme în plus şi fără chef de nimic. Nu lăsa munca de birou să-ţi afecteze sănătatea şi cere-ţi drepturile. Dacă nu primeşti o oră în care să mergi să mănânci ceva, atunci cere măcar 20-30 de minute de pauză pentru a ajunge la un restaurant de unde să iei ceva cald de mâncare. Nu e nimeni absurd să nu fie de acord!

3. Pleacă atunci când se termină programul

Orele tale de lucru se termină la 18? Atunci la 18:15 cel târziu ar trebui să ieşi pe uşa companiei. Sunt situaţii de urgenţă în care este nevoie de tine acolo, dar în general lucrurile pot supravieţui până a doua zi de dimineaţă. În cazul în care fiecare seară este extenunat de aglomerată şi efectiv nu ai cum să ieşi din birou, atunci ai două alternative. Ori discuţi cu superiorul şi îi explici că sarcinile au devenit atât de copleşitoare încât ai nevoie de încă un om, ori (în cazul în care este afacerea ta), mai angajezi pe cineva sau redistribui câteva dintre task-uri subalternilor de încredere. Dacă rămâi zilnic peste program nu vei impresiona pe nimeni cu munca epuizantă (ba chiar vei lăsa impresia că nu ştii să te coordonezi), iar acasă vei fi şi mai prinsă în problemele cotidiene şi nu te vei putea relaxa!

4. Petrece mai mult timp cu familia

Scoate CV-ul de la naftalină şi numără câte joburi ai avut până acum. Nu-i aşa că locurile de muncă vin şi pleacă? Nu acelaşi lucru este valabil şi pentru familie (pe care mult mai greu o construieşti). Ai grijă să le oferi celor dragi prezenţa ta cât de mult poţi.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou