Retea sociala pentru bogatasi
Gadgets
Lumea Internetului pare a functiona dupa principii egalitare: ai acces oriunde, dar stai numai daca iti place. Gruparile exista, dar sunt realizate pe afinitati si interese comune. Te intereseaza/amuza/distreaza – stai. Daca nu, tot ce trebuie sa faci este… sa inchizi fereastra.
Cine, ce, cand si cum?
"Mi-am dat seama ca exista o comunitate unita de trei lucruri: stau in aceleasi hoteluri atunci cand calatoresc, frecventeaza aceleasi restaurante si au stiluri de viata asemanantoare. Aveau nevoie de o platforma cu ajutorul careia sa schimbe informatii, iar asta era o sansa uriasa, care nu trebuia ratata", spune bancherul Erik Wachtmeister, cel care a lansat reteaua aSmallWorld.
Aceasta numara 320.000 de membri de pe intreg globul, spre deosebire de 40 de milioane, cat are Facebook. Wall Street Journal numea site-ul lui Wachtmeister drept un "MySpace pentru milionari".
Odata intrat in aceasta retea, un membru are acces la o bursa online (in prezent, aici sunt puse in vanzare 500 de yachturi), poate intra pe un ghid de calatorii de lux sau pe un altul pentru evenimente care au loc de-a lungul globului.
Forumurile sunt cele mai active rubrici ale retelelor: "As dori sa-mi recomandati cativa chirurgi plasticieni foarte priceputi – din Europa sau Marea Britanie – pentru o liposuctie sau pentru dizolvarea grasimii prin tratament laser", scrie cineva pe unul din topicuri.
Participarea la forumuri este gratuita, site-urile fiind sustinute de sponsori precum Cartier, Moet & Chandon sau Patek Phillipe, situati toti in aceeasi barca: cea aflata in cautarea unui target obsedat de lux.
Viitorul suna bine?
Se pare ca da. Desi suntem tentati sa credem ca o viata… reala de lux ne poate tine departe de tentatiile Internetului, se pare ca lucrurile merg bine impreuna.
"Cunosc oameni care isi construiesc un yacht si pentru care cireasa de pe tort este sa discute cu altii despre ce locuri merita vizitate", spune Pedraza.
Cu sau fara yacht, un lucru e sigur: Internetul merita vizitat, indiferent din ce retea sociala faci parte!