Cele 6 gusturi si secretele lor

Fara sort

Cele 6 gusturi si secretele lor

Fiintele umane pot face diferenta intre sase gusturi diferite ale alimentelor, ceea ce reprezinta sursele principale de hrana de care avem nevoie. David Simon si Deepak Chopra vorbesc despre aceste gusturi ca fiind coduri ale inteligentei digestive si le clasifica astfel:

1. Dulce

Alimentele dulci sunt cele bogate in energie, masurata stiintific in calorii. Alimentele din categoria dulce sunt cele care abunda in glucide, proteine si grasimi. Din exemplele de alimente dulci fac parte: cerealele, pastele, produsele de panificatie, arahidele, lactatele, uleiurile, fructele dulci, legumele hranitoare, pestele, carnea si zaharul. O alimentatie sanatoasa privilegiaza carbohidratii complecsi, fructele dulci, sursele vegetale de proteine si lactatele cu continut scazut de grasimi, reducand in acelasi timp carbohidratii rafinati si carnea rosie. Pentru a-ti satisface intr-un mod sanatos nevoia de dulce, acorda intaietate cerealelor integrale, arahidelor si semintelor, fructelor proaspete si lactatelor organice cu continut scazut de grasimi. Diminueaza incet consumul de carbohidrati rafinati si vezi daca te poti dezobisnui treptat de consumul de carne rosie in favoarea puiului, pestelui si surselor vegetale de proteine.

2. Acru

Acru este gustul acidului de care corpul nostru are nevoie pentru a realiza multe functii vitale, de la digestia optima la inflamatiile impotriva infectiilor. Printre exemplele de alimente ce contin acizi organici se includ citricele, fructele de padure, fructele acrisoare, rosiile, otetul, muraturile, condimentele. Sursele naturale de acru sunt preferabile celor care-si datoreaza gustul acru din fermentatie.

3. Sarat

Sarat este gustul oceanului. Orice animal terestru a trebuit sa internalizeze candva supa oceanica primordiala prin dezvoltarea unui sistem circulator. De fapt, continutul salin al sangelui nostru este foarte similar cu cel al oceanului primordial. Sursele de sarat sunt: sarea de masa, pestele, carnea, algele, sosul de soia si multe alimente procesate industrial si conservate. Reducerea consumului de alimente procesate industrial este un mod de a ne asigura ca nu o consumam in exces.

4. Iute

Gustul iute al alimentelor picante deriva din uleiurile esentiale care stimuleaza limba si mucoasa bucala. Alimentele iuti stimuleaza digestia si detoxifica in mod natural. Multe dintre ele sunt bogate si in antioxidanti. Printre alimentele iuti se includ: piperul, boiaua de ardei, ghimbirul, usturoiul, ceapa, prazul, chili, ridichea, hreanul, cuisoarele. Multe dintre plantele verzi ca busuiocul, cimbrul, oregano si rozmarinul sunt usor pana la moderat picante. Dozele regulate de alimente iuti contribuie la o digestie sanatoasa si stimuleaza imunitatea.

5. Amar

Amar este gustul legumelor, in special al legumelor cu frunze verzi. Alimentele cu gust amar detoxifica in mod natural si sunt bogate in substante nutritive necesare unei functionari fiziologice sanatoase. Spanacul, sfecla, napii, dovleceii, fasolea verde, sparanghelul si varza de Bruxelles sunt exemple de alimente predominant amare. Multe plante medicinale au un gust amar. Atunci cand te angajezi sa transformi obiceiurile nesanatoase intr-unele sanatoase, include in alimentatia ta si alimentele detoxifiante cu gust amar.

6. Astringent

Alimentele astringente au un efect vindecator asupra organismului. In ultima suta de ani, locul lor in nutritia occidentala s-a redus, in detrimentul sanatatii noastre. Alimentele din aceasta categorie au o valoare nutritiva semnificativa. Gustul astringent se gaseste mai ales in legume, fasole, mazare si linte. De asemenea, se mai gaseste si in ceai, merisor, rodie si spanac proaspat. Fasolea contine substante chimice de echilibrare hormonala naturala, ce s-a demonstrat ca reduc riscul a numeroase forme de cancer.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou