Transilvania Jazz Festival

Pe scena

Transilvania Jazz Festival

TRANSILVANIA JAZZ FESTIVAL este evenimentul care confera inca o marca internationala si culturala oraselor Cluj-Napoca, Alba Iulia, Sibiu si Targu Mures, deci implicit Ardealului, prin lansarea unui festival care sa reuneasca in luna octombrie.

Timp de 5 zile si 5 nopti, in sali de concerte si in cluburi din cele patru orase, veti avea parte de muzicieni si grupuri de jazz de prestigiu din strainatate si din Romania. Capetele de afis vor fi: Ravi Coltrane din SUA, Jacky Terrasson din Franta, Theodosii Spassov din Bulgaria, Anca Parghel, Decebal Badila din Germania si numeroase alte grupuri de jazz din Belgia, Franta, Canada, Polonia, Cehia, Germania, Olanda, Suedia, Ungaria si Romania.

TRANSILVANIA JAZZ FESTIVAL 2007 a fost o reusita incontestabila. Marturie stau numeroasele aricole, comentarii si interviuri din massmedia locala si nationala, dar mai ales publicul numeros, peste 5.000 de persoane in cele cinci seri de festival, la Casa de Cultura a Studentilor, la Fashion Club, Diesel Club, Music Pub, Janis Club din Cluj-Napoca si Imperium Pub la Sibiu. Festivalul s-a desfasurat pe un format novator(concerte extraordinare, masterclass-uri si jamsession-uri) avand cativa invitati de marca ai genului: faimosul baterist Billy Cobham, Teodora Enache, Johnny Raducanu, Harry Tavitian.

Festivalul a fost precedat de doua «avanpremiere», in 7 – 8 decembrie 2006 si 18 – 21 aprilie 2007, care avut invitati de marca, din Franta, Canada, Statele Unite ale Americii, Ungaria si, bineinteles, Romania: basistul Olivier Gatto, muziciana si profesoara de jazz Jeri Brown din Canada, cantareata Janice Harrington, Rick Cotton si Tommie Harris din Statele Unite ale Americii.
Artistii au sustinut masterclass-uri pentru studentii de la academia si liceul de muzica, Cluj-Napoca.

Consilierul muzical al TRANSILVANIA JAZZ FESTIVAL este renumitul contrabasist francez Olivier Gatto, care va coordona si activitatea din cadrul masterclass-urilor si workshop-urilor.

Muzica de jazz a devenit, de-a lungul anilor, un limbaj universal. Initial creata de membrii comunitatii afro-americane, s-a raspandit pe intreaga planeta. Artisti talentati apar in peisajul de jazz in fiecare zi, indiferent de nationalitatea sau originea lor. Muzicienii de jazz au luptat intotdeauna impotriva discriminarilor de orice fel, aratand intregii umanitati ca oameni din culturi diferite pot sa-si uneasca fortele si talentele pentru a face arta impreuna, pentru a trai eliberati de prejudecati rasiale sau constrangeri sociale. olo de “granitele” TRANSILVANIEI. Exista aceasta premisa, asa cum exista si oamenii care îl iubesc si îl hranesc din sperantele, eforturile, visurile si chiar viata lor.

Transilvania Jazz Festival va reflecta aceasta filozofie.

Alaturi de muzicieni renumiti la nivel mondial, la festival vor concerta si artisti mai putin cunoscuti, tineri in cautarea afirmarii internationale, carora le vom oferi posibilitatea sa-si arate valoarea si sa evolueze profesional. In paralel cu concertele obisnuite, vom implementa programul de masterclass-uri si workshop-uri, sub denumirea de TRANSILVANIA MASTER JAZZ.

Program

15. octombrie 2008. (miercuri)
18:00 Recital Yaron Herman