5 carti despre barbati

5 carti despre barbati

Va prezint 5 carti interesante si utile. Cateva curiozitati traite, observate si transmise mai departe, pentru deslusirea misterului masculin.

1. Barbat si sotie de Tony Parsons

Un roman exceptional despre familia noului mileniu, scris cu umor, sensibilitate si perceptie fina, “Barbat si sotie” poate fi citit ca o continuare a best-seller-ului “Copil si barbat” sau, pur si simplu, ca o poveste de dragoste care incearca sa dea un raspuns unor intrebari ce ne framanta pe toti, la un moment dat in viata: de ce ne indragostim si de ce uitam; de ce ne casatorim si de ce divortam; de ce ramanem si de ce plecam…

2. Cartea despre barbati de Osho

Osho arata multiplele roluri pe care barbatul trebuie sa le joace si explica modul in care energia, canalizata spre distrugere si negativism, poate fi transformata in creativitate si evolutie oferind modalitati practice pentru aceasta transformare.

Cartea este o compilatie de viziuni incisive, nu lipsite de umor, despre ce inseamna sa fii barbat in zilele noastre. Osho raspunde intrebarilor barbatilor cu intelepciune, cu anecdote sau prin tehnici de meditatie; evidentiaza adevaruri amare, vorbind fara menajamente si adesea se contrazice in afirmatii deoarece scopul lui este acela de a trezi constiintele oamenilor si nu acela de a ne face sa aderam la o noua doctrina credibila.

Cartea este o lectura extrem de placuta si folositoare, atata timp cat afirmatiile lui Osho nu sunt scoase din context si cat urmarim sa sesizam spiritul textului, fara a ne opri sa analizam excesiv litera lui.

3. Barbatul si moda de Ovidiu Buta si Adina Nanu

Aceasta carte este rezultatul unui dialog intre o femeie si un barbat, dintre doua generatii. Amandoi sunt preocupati de infatisarea umana: Adina Nanu e istoric de arta, iar Ovidiu Buta, care i-a fost student la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica din Bucuresti, este un tanar jurnalist de moda. Subiectul discutiei este arzator de actual: infatisarea masculina aflata in plin proces de transformare la inceputul mileniului III. Caci, dupa ce in secolul XX femeile au golit dulapurile de haine ale barbatilor, luand la purtare totul, de la pantaloni si cravate la palarii si camasi, e firesc sa ne asteptam ca, in veacul urmator, sexul tare sa doreasca sa isi ia revansa, sa isi dobandeasca libertatea de a se imbraca la fel de variat ca reprezentantele sexului frumos.

4. Barbatii care urasc femeile si femeile care ii iubesc. Cand dragostea doare si nu stii de ce de Susan Forward si Joan Torres

Susan Forward expune studii de caz menite sa evidentieze capcana in care pot cadea femeile si barbatii angajati intr-o relatie. Autoarea le ajuta pe femei sa inteleaga cum se manifesta comportamentul viciat al partenerului de viata si cum pot intretine chiar ele perpetuarea acestuia. Cartea ofera solutii privind iesirea din acest cerc vicios, vindecarea suferintei si redobandirea respectului de sine, precum si refacerea relatiei de cuplu sau, dupa caz, incheierea acesteia, cu scopul de a descoperi, ulterior, adevarata dragoste.

5. De ce se tem barbatii de femei de Jean Cournut

De cand e lumea lume, barbatii domina femeile. Dar, dincolo de aceasta evidenta transistorica si transculturala, ramane o intrebare: de ce? Pentru ca se tem de femei. Se tem de femeile care ameninta in permanenta ordinea falica si care sunt erotice si materne. Intr-un limbaj accesibil, dar si cu rafinate valente poetice, Jean Cournut transforma un periplu critic si totusi pasionant intr-o incercare de restructurare a tuturor pieselor unui fantastic puzzle: frica masculinului de feminin.