Portet de fotograf – Vlad Eftenie
In rama
Crescand intr-o familie de arhitecti si profesand apoi arhitectura, aparatul foto i-a fost mereu la indemana ca orice alt instrument de lucru. Apropierea de aparatul foto s-a produs intr-o maniera intensiva odata cu descoperirea libertatii prin fotografie.
Oamenii au stiut in timp sa-si creeze prin resorturi culturale un avantaj din ceea ce parea pierdut sau inaccesibil la prima vedere. O fotografie care nu se supune nici unei reguli intra azi in categoria 'lomografitti', eliminand pana si ideea de 'poza gresita'. O imagine odata creata ramane ca urma cel putin a unei declansari, fie ea si accidentala; poate pendula apoi intre statutul de poza si fotografie in functie de privitor, in functie de intentie si complexitate a mesajului, de acuratete a redarii sale. Pornim de la ideea ca o imagine poate comunica ceva chiar si daca autorul nu a avut aceasta intentie – cineva poate gasi un mesaj chiar si in lipsa acestuia, prin mijloace subiective; imaginea ramane ca martor al unui gest, al unei idei, al unui impuls, a unei emotii. O fotografie de ziar nu e mai putin reusita, ea raspunde cerintelor si criteriilor pe care le impun mediul ei de prezentare.
Realitatea este des privita si interpretata in termeni relativi, subiectivi. Perceptii diferite, determinari culturale specifice, impresii si viziuni diferite. Fotografia are locul ei bine determinat intr-o societate care stie sa priveasca si care stie sa o foloseasca la adevarata dimensiune prin multitudinea capacitatilor ei de aplicare asupra unui mediu 'exact' sau 'relativ'. Poate reprezenta o realitate imediata sau poate crea noi 'realitati', toate acestea depinzand de mijloacele de realizare si de scopul imaginilor in sine. "
Mai multe fotografii care cu siguranta merita vazute la badorgood.com .