Sexul in publicitate, efect garantat?
Tips and tricks
Bazandu-se pe un instinct accentuat in buna masura la om, publicitatea construita in jurul unor sugestii sexuale are efecte garantate asupra consumatorilor. Partenerul sexual zarit in publicitate este perfect si are o atitudine pozitiva fata de tine.
Reclamele cu aluzii la sex atrag atentia barbatilor
Erotismul este, insa, una dintre “retetele” folosite cu succes in publicitate, pentru a atrage atentia consumatorilor. Atata timp cat niste sani voluptuosi sau un “pachet” de pectorali au forta sa intoarca privirile pe strada, regula este valabila si in publicitate.
Sexualitatea in literatura, in cinematografie si in media (revistele pentru adulti si publicatiile tabloide) reprezinta o afacere sigura si de succes.
Doi cercetatori din cadrul catedrei de psihologie a University College London, Adrian Furnham si Ellie Parker, au examinat efectul unui program cu caracter sexual asupra memorarii reclamelor. Dupa lucrari anterioare, cei doi psihologi britanici voiau sa confirme ori sa infirme trei ipoteze. Prima: amintirea unei marci este mai perturbata daca spotul publicitar este inclus intr-un program TV sexual.
A doua ipoteza: o publicitate avand ea insasi o latura sexuala ar fi retinuta mai bine decat un spot publicitar banal. A treia ipoteza: amintirea unei reclame ar fi mai buna daca exista un contrast intre continutul programului si cel al publicitatii.
Barbatii si-au amintit mult mai bine reclamele cu caracter sexual; exact opusul femeilor, care le-au retinut mai bine pe cele non-sexuale. Aceasta implica faptul ca recurgerea la sexualitate nu este utila decat pentru produse ce au drept tinta exclusiva barbatii.