5 pasi pentru a te elibera de gandurile negre

Single

5 pasi pentru a te elibera de gandurile negre

Este suficient sa gandesti ca nu vei reusi ceva si chiar asa se intampla. Este rezultatul unui studiu realizat de psihologul britanic Daniel Amen.

“Un om nu se poate bucura de clipele fericite din viata lui daca simte ca este slab, neputiincios si nesigur. De aceea este foarte important sa ne imaginam un joc in care ne anihilam singuri gandurile negative transformandu-le in ganduri pozitive”, a declarat profesorul Amen.

Persoanele care se streseaza usor isi pun sanatatea in pericol. Iata cativa pasi care te vor ajuta sa scapi de gandurile negre:

1. Vorbeste cu cineva despre gandurile tale, fie cu un prieten apropiat, fie cu un psiholog. Feedback-ul interlocutorului te va ajuta sa te eliberezi psihic de povara acelui gand, sa intelegi ce simti de fapt in legatura cu acea problema si sa ai un punct de vedere exterior, la rece, despre ea.

2. Mersul pe jos actioneaza in mod benefic. Cercetatori scotieni de la Universitatile Stirling si Edinburgh au analizat datele din studiile considerate cele mai pertinente, iar concluziile lor au fost clare: impactul mersului asupra simptomelor de depresie este sistematic pozitiv. Afara sau in interior (pe banda), in grup sau individual, efectul mersului este cu siguranta benefic.

3. Vezi partea plina a paharului - psihologii recomanda ca, ori de cate ori te confrunti cu o situatie negativa, sa tragi adanc aer in piept si sa notezi zece lucruri pozitive care rezulta sau ar putea rezulta din acea situatie. Astfel, va trebui sa iti pui la contributie imaginatia, cunostintele despre subiectul in cauza, umorul, chiar si prietenii, care te pot ajuta sa identifici zece parti bune ascunse. Noteaza orice iti trece prin minte, chiar daca poate parea caraghios sau nerealist. Te va ajuta sa te detasezi, sa scapi de emotiile negative si sa te “regrupezi”. Odata depasit acest prim obstacol, iti va fi mai usor sa rezolvi “la rece” problema respectiva.

4. Iesi din monotonie – gaseste-ti preocupari care sa iti pastreze mintea ocupata. Fa miscare, implica-te in activitati de voluntariat, practica un hobby sau inscrie-te la niste cursuri. Nu este un mod de a evita problema, ci de a da creierului tau un ragaz in care sa se detaseze de ea. Aceste activitati te ajuta sa vezi lucrurile negre dintr-o alta perspectiva si, de multe ori, de a le gasi o rezolvare din cele mai neasteptate surse. In plus, te vor face sa ai o parere mai buna despre tine.

5. Relaxeaza-te – iesi in natura cu prietenii, plimba-te, vezi un film bun sau o piesa de teatru, citeste o carte, gateste sau ia o masa delicioasa in oras, alaturi de cineva cu care iti face placere sa-ti petreci timpul. Poti incerca si tehnicile de yoga sau de meditatie.

Cele 5 elemente care te ajuta sa spui NU starilor negative sunt:

  1. interactioneaza cu alti oameni
  2. mergi pe jos
  3. fii curajoasa
  4. invata ceva nou
  5. ajuta alti oameni.


feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou