10 moduri in care iti poti ajuta partenerul negativist

In doi

10 moduri in care iti poti ajuta partenerul negativist

Cunoastem cu totii macar o persoana care este mereu negativa. Se plange de orice: vreme, copii, parinti, colegi, locul de munca. Este usor sa observi ca vorbesc doar de lucruri care nu le plac. Starile sunt molipsitoare, asa ca riscul sa simti si tu in curand ca viata ta nu are nici un sens este mare.

Pe de alta parte, in momentul in care incepi sa te inconjuri de oameni pozitivi, viata ta se schimba in bine. Ce e de facut cu partenerul tau daca el face parte din categoria negativistilor?

1.Deturneaza conversatia!

Cand partenerul tau are un discurs negativ poti gasi un aspect pozitiv al situatiei pe care sa il evidentiezi. Uneori nu ne dam seama cat de negativi suntem. Incearca pentru fiecare lucru negativ pe care el il sustine sa gasesti macar un lucru pozitiv.

2. Incearca sa intelegi!

Poate sa iti fie de folos sa intelegi care este motivul pentru care el este negativist. Poti sa il ajuti cu ceva? Sunt multe cauze ale negativismului: pornind de la situatii personale dificile pana la forme grave cum ar fi depresia clinica. Poate ca daca realizeaza care este cauza din care este negativist acest lucuru il poate ajuta sa faca o schimbare. Ramane la latitudinea ta daca merita sa investesti timp si energie. Uneori sa incerci sa oferi ajutor unei persoane negativiste iti consuma la fel de multa energie ca ascultarea comentariilor negative.

3.Nimic personal!

Nu luati negativitatea in mod personal!

4. Este mai mult problema lui!

Tine minte ca negativitatea este problema partenerului de viata, nu a ta!

5. Nu exagera!

Daca partenerul va refuza oferta de ajutor, nu reactiona exagerat.

6. Reincarca-ti bateriile!

Petrece timp cu oameni pozitivi. Vei avea nevoie de niste timp departe de negativitatea din viata ta.

7. Faceti o plimbare impreuna!

Invita-ti partenerul de viata sa se plimbe cu tine cel putin o data pe saptamana.

8. Sustine-l spre pozitivism!

Recunoaste-i meritele pozitive!

9. Incurajaza-l!

Incurajaza-l cand incearca lucruri noi!

10. Schimba subiectul!

Sa nu iti fie frica sa spui “Destul!” si sa schimbi subiectul catre ceva mai pozitiv!

Evident, optimismul se poate invata. Iar psihoterapia cognitiv-comportamentala reprezinta una dintre cele mai eficiente strategii de schimbare a atitudinii. Specialistii in aceasta terapie sustin ca nu atat imprejurarile exterioare, cat mai ales maniera in care individul le interpreteaza, produc stari afective negative.

Psihologul este cel care il va invata pas cu pas pe “negativist” sa identifice gandurile negative automate (“sunt un ratat”), convingerile gresite care stau la baza lor (de genul “trebuie intotdeauna sa obtin aprobarea celorlalti pentru a ma considera o persoana valoroasa”; “trebuie intotdeauna sa fac totul perfect”, “trebuie sa fiu perfect”), sa aduca argumente pentru infirmarea acestora si, in cele din urma, sa le inlocuiasca cu convingeri alternative, cu caracter adaptativ.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou