Pe mai multe voci

Drumul spre centru

Pe mai multe voci

O folosim atat de des, in atat de multe imprejurari, ca numai la vocea noastra sau a altor persoane nu mai suntem atenti. Si totusi, ce poate spune vocea despre o persoana?

In orice manual de comunicare ni se repeta ca cel mai important loc ii revine comunicarii non-verbale. Caracteristicile vocii si felul cum o folosim fac parte din acest tip de comunicare.

Se pare ca putem asculta mult mai usor decat sa vorbim (daca putem spune cam 125 de cuvinte pe minut si putem asculta cam 400 de cuvinte pe minut, inseamna ca ascultarea este cam de trei ori mai usor de realizat). Haideti asadar sa ascultam ce spune vocea despre vorbitor.

Daca ti se pare ca la locul de munca sau in alte relatii cu ceilalti nu comunici eficient, fii atent/a si la voce. In cadrul comunicarii, folosirea vocii variaza in functie de statutul social al interlocutorilor. S-a observat ca persoanele conformiste folosesc frecvente mai joase- ceea ce arata supunerea si transmite mesajul “eu nu reprezint o amenintare”. In schimb, persoanele autoritare se straduiesc sa foloseasca o voce ingrosata, puternica, ce poate sa ramana in memoria auditiva a celorlalti.

Intr-un fel vorbim cand vrem sa impresionam, altfel cand dorim sa seducem. Vocea celor care vor sa para placuti persoanelor de sex opus are tendinta sa se “inmoaie”, sa se catifeleze, pentru a mangaia placut auzul. Fiti atenti indeosebi la reclamele publicitare, daca vreti sa stiti cum suna vocea seductiei sau daca vreti sa invatati sa fiti convingatori.

Atunci cand auzim ceva, ceea ce captam este distorsionat de diversi factori: de asteptarile, de nevoile, credintele, interesele, atitudinile, chiar si de cunostintele deja existente. Exista de asemenea diferente culturale in folosirea vocii (ridicarile si coborarile pe care le folosesc australienii sunt diferite de cele ale occidentalilor, de exemplu).

Ascultarea activa este foarte utila cand vrei sa decodifici corect un mesaj. Indiferent de ceea ce spune persoana, este mult mai sincer ceea ce transmite vocea. Daca cele doua sunt bine sincronizate, mesajul este perceput drept sincer, dar daca spui- de pilda- “Te iubesc” cu o voce nervoasa, ce sanse sunt sa fii credibil?

Nu uitati ca de cele mai multe ori avem tendinta sa auzim ceea ce vrem sa auzim si sa omitem ce nu ne place.  Nici macar sa asculti nu este asa usor…



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou