Louis Vuitton, saga monogramei LV

Sesiuni de stil

Louis Vuitton, saga monogramei LV

Copiata fara oprire si niciodata egalata, casa de moda Vuitton, care are mai mult de 150 de ani, este numarul unu al luxului in intreaga lume. Ea intruchipeaza eleganta frantuzeasca…Este portretul unei marci aflata intr-o inovatie constanta.

Louis Vuitton si lumea modei

Louis Vuitton s-a nascut in anul 1821, la Chabouilla, un sat din muntii Jura, cu o populatie de 150 de locuitori. La 16 ani, fara a avea un ban in buzunar, pleaca pe jos la Paris, pentru a-si incerca norocul. Devine ucenic intr-o mica fabrica, unde sarcina lui era de a ambala genti pentru oameni bogati.

Odata cu dezvoltarea transporturilor, turismul este in plina dezvoltare. El intelege ca oamenii instariti si aristocratii au nevoie de bagaje originale si lejere. In 1852, talentul sau este remarcat de catre imparateasa Eugenia, pentru care ambala bagajele, ea fiind cea care il face cunoscut in randul aristocratiei epocii.

„Lux, functionalitate, inovatie”: revolutia bagajului

Louis Vuitton vrea sa faca din bagaje accesoriul cel mai luxos si mai practic. Renunta la conceptul demodat de cufar si inventeaza valiza plata cu manere Vuitton: practica, chic, rezistenta, ea revolutioneaza transportul valizelor epocii respective, care aveau capac rotund.

Viitorul star deschide primul magazin in anul 1854, pe strada Neuve des Capucines, langa piata Vendôme din Paris. Atelierul este situat in Asnières-sur-Seine si are un numar de douazeci de angajati. In anul 1850, Louis Vuitton alege o panza lipita de lemn, culoarea „gri Trianon”, mai lejera decat pielea si care devine complet impermeabila odata vopsita.

In 1889, atunci cand apar primele valize contrafacute pe piata, creeaza o noua panza cu inscriptia „Marca Louis Vuitton”. In 1896, fiul sau, Georges, preia afacerea. Semnatura lui: celebra panza cu monograme (din piele si panza) LV, care simbolizeaza marca: in acelasi timp solida si supla, este total impermeabila. Faimoasa panza se regaseste in versiuni multicolore, in panza verzuie sau chiar si galbena.

In 1896, fiul sau, Georges, pentru a lupta impotriva copiilor, semneaza monograma LV si creaza desene pe panza, careia nu-i stim nici macar in ziua de azi sursa de inspiratie. In anii ’50, Gaston-Louis Vuitton pune la punct o noua panza pe baza de in, bumbac si PVC, care poate fi utilizata pentru bagaje usoare si creeaza o noua panza zgariata, care cunoaste un succes comercial enorm: vanzarile casei sunt dublate si brandul devine sinonim cu luxul modern.

In 1977, compania devine multinationala datorita lui Odile Vuitton, una dintre fiicele lui Gaston-Louis. In 1989, Bernard Arnault profita de o disputa din cadrul familiei si preia controlul companiei. Prin urmare, grupul isi diversifica productia si se specializeaza pe o linie de accesorii, incaltaminte, ceasornicarie…

Impreuna cu grupul LVMH, casa Vuitton castiga prestigiu si apeleaza la artisti cunoscuti pentru colectiile lor. Multe vedete si-au imprumutat imaginea marcii: de la Jennifer Lopez la Madonna, Sean Connery sau Audrey Tautou…

Marc Jacobs, directorul artistic al brandului, extinde influenta brandului incepand cu anul 1990 la nivel international. El creeaza monograma si graffiti, in 2001.  In ziua de azi, exista peste 300 de magazine in intreaga lume, cifra de afaceri depaseste 3 miliarde de euro! Este un record pentru o casa de lux.

Louis Vuitton intruchipeaza marochinaria luxului si prestigiului in lumea intreaga.

Forum Mayra: “Louis Vuitton“.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou