5 metode simple pentru a crea un moment de liniste

Mayra recomanda

5 metode simple pentru a crea un moment de liniste

Ati citit vreodata in tacerea celuilalt ? Printre linii mute, pauze dese…? Ati ascultat linistea dintre cuvinte ? Este ermetica, dar are o semnificatie aparte…este puternica… de multe ori mai puternica decat cuvintele.

Vrei sa traiesti un sentiment magic? Descopera un moment atat de linistit incat sa ai ocazia sa auzi cantecul unui greiere sau ciripitul unei pasari, ploaia sau vuietul iernii. Cercetatorii au descoperit ca oamenii percep sunetele naturii ca fiind calmante. Aceasta are legatura cu evolutia noastra. Trilurile pasarilor si bazaitul insectelor erau semne ca suntem in siguranta; daca un pradator aparea, sunetele se schimbau brusc. De aceea apare sentimentul de relaxare atunci cand asculti pasarile si insectele.

Iata cinci metode simple de a aduce linistea in caminul vostru:

1. Fa din casa ta un rai al linistii

Pentru atenuarea sunetelor, pune covorase de cauciuc sub aparatura de uz casnic, covoare pe podea si draperii la geamuri. Cand cumperi electrocasnice, ai grija sa aiba un nivel redus de zgomot.

2. Redu sonorul

“Ma pot cuibari langa copiii mei atunci cand se uita la Tom&Jerry, iar daca intorc capul catre fereastra, vad copacii si incep sa visez cu ochii deschisi, fara sa mai aud televizorul. Este uimitor cat de usor poti reduce zgomotul”, spune dr. Alice Domar, fondator si director al Mind/Body Center for Women’s Health din Boston si autor al cartii “Self-Nurture”.

3. Creeaza senzatia de calm

Cercetarile au aratat ca meditatia si relaxarea musculara progresiva, practicate intr-o camera linistita, duc la obtinerea relaxarii depline. Pulsul si tensiunea arteriala scad, respiratia se rareste iar muschii se relaxeaza. Pentru a face asta, inchide aparatul radio, televizorul si computerul, inchide-ti ochii si relaxeaza-te, inspirand si expirand adanc. La fiecare expiratie rosteste unul dintre cuvintele “calm” sau “tacut”. “Daca faci asta timp de 20 de minute, poti scapa de anxietate, dureri de cap si probleme gastrointestinale”, afirma Domar.

4. Acorda-i o pauza creierului tau

Cand zgomotul din jur devine stresant, dar nu ai control asupra acestuia (traficul aerian, de pilda), pune-ti castile si asculta o banda goala (cunoscuta si ca “zgomot alb”) si delecteaza-te cu un moment de serenitate. “Daca te concentrezi asupra ta, mintea se relaxeaza o data cu tine”, explica Domar.

5. Vorbeste

Daca o persoana galagioasa te deranjeaza, spune-i. Vorbeste cu instructorul de aerobic sa dea muzica mai incet la ora, cere-i vecinului sa nu mai foloseasca bormasina inainte de ora 9 a.m.. “Oamenii trebuie sa isi faca obiceiul sa ceara. Avem dreptul la liniste”, spune dr. Arline L. Bronzaft, psiholog al mediului si membru al Consiliului pentru Mediu din New York, care studiaza sunetele de peste 30 de ani.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou