13 exercitii pentru stimularea creierului

Mayra recomanda

13 exercitii pentru stimularea creierului

Memoria, capacitatea de concentrare si chiar buna dispozitie depind foarte mult de resursele de energie de care dispune creierul nostru. O dieta echilibrata, variata, dar si un stil de viata sanatos, in care sunt incluse exercitiile fizice, contribuie la mentinerea sanatatii mentale. Dar, pe langa un stil de viata adecvat, putem apela si la mici trucuri pentru stimularea puterii creierului.

Exista alimente care contribuie la stimularea activitatii neuronale, iar consumarea regulata a acestora ajuta la o mai buna functionare cerebrala.

Somnul, de asemenea este important deoarece asigura necesarul de energie pentru realizarea activitatilor zilnice si stimuleaza performanta cerebrala. Socializarea, petrecerea timpului in compania prietenilor, influenteaza si ele starea de spirit si activitatea creierului. Persoanele care invata constant ceva nou prezinta un risc mai scazut ca odata cu inaintarea in varsta sa sufere de tulburari de memorie, sau de alte afectiuni degenerative.

Iata cateva exercitii care ajuta la mentinerea sanatatii mintii:

1. Desenul - stimuleaza functionarea creierului din emisfera dreapta, zona rar folosita pentru realizarea activitatilor curente.

2. Jurnalul - tehnica utilizata de Leonardo da Vinci ajuta la patrunderea in propriul subconstient, ajutandu-va sa va cunoasteti mai bine.

3. Vocea interioara – acest exercitiu ajuta la imbunatatirea intuitiei. Astfel, pentru aceeasi problema se identifica 3 solutii, dupa o evaluare atenta a acestora, este pusa in practica cea mai buna solutie, aleasa bineinteles, prin intermediul intuitiei.

4. Jucati “acest lucru sau acela” – reusita acestui joc se numeste intuitie. Astfel, trebuie sa identificati munti, orase, tari etc. avand in fata o simpla fotografie, si o intrebare “este oras sau tara?” sau “este munte sau plaja?”, in functie de modulul jocului.

5. Sedinte de automasaj - acest exercitiu de acupresura stimuleaza activitatea creierului, deci, implicit memoria, atentia, concentrarea.

6. Aerobicul – contribuie la buna oxigenare a sangelui si creste fluxul sanguin de la nivelul creierului, conducand la o relaxare neuronala.

7. Jucati “Rosu sau verde” – este un test care se bazeaza pe spontaneitate si intuitie. Culoarea rosu se asociaza cu nu/fals/stop iar culoarea verde cu da/adevarat/treci, dupa care primiti o intrebare la care trebuie sa raspundeti cu rosu sau verde.

8. Dansul - contribuie la imbunatatirea conditiei fizice, oferind noi provocari creierului.

9. Puzzle-urile – toate tipurile de puzzle ajuta la stimularea activitatii creierului.

10. Neurobica – exercitii fizice realizate numai cu ajutorul simturilor, ca de exemplu: imbracatul pe intuneric.

11. Crearea povestilor – ganditi-va la o poveste pe care o veti spune prietenilor, in care sa existe un fir epic, glume si alte detalii.

12. Teste grila de cultura generala – contribuie la imbunatatirea culturii generale prin acumularea zilnica de noi informatii.

13. Sudoku – este unul dintre cele mai solicitante exercitii pentru stimularea creierului.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou