Preparatele din carne – sfaturi si sugestii

La doctor pe tocuri

Preparatele din carne – sfaturi si sugestii

Daca nu esti vegetariana, cu siguranta in aceasta perioada vei gati si vei manca o multime de produse pe baza de carne. Fie ca este vorba despre fripturi la gratar, despre drob sau ciorbe, atunci cand le prepari si le servesti familiei tale, este obligatoriu sa stii cateva informatii despre pastrarea, depozitarea si pregatirea lor. Iata mai jos cateva sfaturi si sugestii…

1. Datorita continutului ridicat de proteine, carnea se altereaza rapid. Aceasta trebuie tinuta la temperaturi joase, de 0-4 grade C, in frigider si consumata in decurs de 12 zile de la cumparare sau chiar mai repede. Carnea de pui, pestele si organele se strica si mai repede si trebuie pastrate la congelator. Dezghetarea acestor produse se face lent, in frigider si nu la microunde sau sub jet de apa rece.

2. Nu consuma mezeluri sau preparate gata ambalate din carne! Acestea contin toxine sau resturi de tesuturi si carne de proasta calitate. Risti sa te imbolnavesti sau sa ai probleme cu colesterolul.

3. Carnea este excelenta intr-o cura de slabire, insa nu asociata cu diversi carbohidrati. Mananca doar carne foarte slaba, la gratar, asociata cu salate de legume si vei slabi. Carnea grasa, de porc, peste oceanic, de miel sau de curcan (aripi) trebuie gatita cat mai rar si nu prin prajire.

4. Cu cat o carne este mai grasa, cu atat ea se va digera mai greu. De exemplu, carnea de vitel sau cea de miel, bogate in colagen si grasimi saturate, sunt extrem de greu digerabile. Cand pregatesti friptura sau pastrama de miel, indeparteaza orice urma de grasime si prepara carnea la gratar sau la cuptor, fara adaos de ulei sau unt. Carnea de pui, de peste si icrele sunt usor digerabile, daca sunt gatite corespunzator. Din carnea de curcan poti prepara supe sau ciorbe.

5. Carnurile de orice fel preparate in grasimi incinse la temperaturi foarte inalte devin nocive si vor solicita la extrem tubul digestiv. Afumaturile nu sunt recomandate persoanelor cu afectiuni gastrice.

6. Cantitatile de carne recomandate intr-o zi sunt urmatoarele: pentru copii intre 7-12 ani – 150 g/zi, pentru adulti – 200 g/zi, pentru persoane in varsta, femei gravide si copii mici – 120 g/zi.

7. Cand mergi la cumparaturi, verifica daca produsele din carne sunt asezate in vitrine frigorifice care functioneaza. Am vazut numeroase magazine care afiseaza bucati de miel sau porc atarnate pe perete si nu la rece, asa cum ar trebui. Fii atenta la nuanta si mirosul carnii, dar si la os – acesta trebuie sa fie deschis la culoare si fara pete, iar maduva trebuie sa aiba o nuanta frumoasa de roz. Carnea proaspata este elastica, nu lasa lichid si este nelipicioasa.

8. Carnea de miel este foarte buna, insa mielul trebuie sa aiba minim 10-12 kilograme pentru a nu contine toxine. Aveti grija de unde cumparati in aceasta perioda carnea, magazinele trebuie sa aiba avize de functionare si de calitate.

9. Carnea de miel si de vita facuta pe gratar trebuie lasata destul de putin. Dupa ce ati spalat carnea si ati uscat-o cu un prosop de hartie, condimentati-o cu ierburi, zeama de lamaie si putin ulei de masline. Apoi se lasa la rece cateva ore. Pe gratar, bucatile de carne nu se tin mai mult de 5 minute pe fiecare parte. Dupa aceasta perioada, carnea se intareste.

10. Nu cumpara carne direct tocata pentru ca nu stii ce se afla acolo. Cumpara o bucata de carne macra si roaga macelarul sa o toace pe loc. Evita pe cat posibil preparatele grele, din carne tocata, eventual prajite in ulei, ca sarmalele si chiftelele. Nu combina la ceeasi masa fripturi, cartofi, paste, orez, dulciuri si bauturi alcoolice!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou