Igiena acasa si la scoala

La doctor pe tocuri

Igiena acasa si la scoala

Domestos, marca internationala a companiei Unilever impreuna cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului au initiat proiectul educational „Igiena acasa si la scoala”. Prima parte a proiectului se implementeaza in anul scolar 2009 – 2010, in aproximativ 100 de scoli si 50 de gradinite din orasele Bucuresti, Iasi si din judetul Cluj.

Scopul proiectului „Igiena acasa si la scoala” este cresterea gradului de informare si constientizare a copiilor cu privire la importanta igienei si a sanatatii, precum si la formarea abilitatilor de mentinere a igienei proprii si a celorlalti.

Programul este dedicat prescolarilor si scolarilor cu varsta cuprinsa intre 4 si 10 ani. Pentru fiecare categorie scolara, programul contine actiuni dedicate nivelului de intelegere si de informare specific varstei.

”Realitatile zilelor noastre arata ca traim intr-o perioada provocatoare din perspectiva mentinerii sanatatii, din cauza fluxului abundent de informatii si de mituri referitoare la procesul de imbolnavire datorat indeosebi contactului cu diverse medii neigienice. Programul „Igiena acasa si la scoala” urmareste sa ii invete pe copii ca o viata sanatoasa incepe cu un mediu curat, igienizat. Este o initiativa frumoasa pentru care multumim marcii Domestos si speram ca astfel de gesturi sa devina familiare si altor companii din dorinta de a oferi un plus de valoare educatiei copiilor”, declara Rodica Cherciu – Inspector General, Directia Educatie si invatare pe tot Parcursul Vietii, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului.

Descrierea programului educational

Componenta dedicata copiilor de varsta prescolara se desfasoara in aceasta prima faza intr-un numar de 50 de gradinite: 30 din Bucuresti, 10 din Iasi si 10 din Cluj-Napoca. Domestos si Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului au dezvoltat si distribuit, catre toate gradinitele, un caiet de lucru cu rol educational pentru copii, intitulat „invat si cresc, de sanatate ma ingrijesc”. Caietul ofera prescolarilor posibilitatea de a invata, desenand si colorand, norme igienice de baza prin rezolvarea sarcinilor de lucru aplicative.

Componenta dedicata copiilor cu varsta cuprinsa intre 6-10 ani din sistemul de invatamant primar cuprinde un concurs educativ care isi propune sa valorifice cunostintele acumulate de elevi in domeniul igienei personale si colective si care sa creeze cadrul de exersare a abilitatilor igienico-sanitare.

Astfel, in prima etapa, Domestos si Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului au avut in vedere un numar de 100 de scoli, 80 din Bucuresti, 10 din Iasi si 10 din Cluj, care vor desfasura pana la finalul anului scolar o campanie despre igiena ce va include crearea unor materiale inovative, pornind de la posterul afisat in unitatile lor de invatamant, cu mesajul ”100% sanatate, 0% microbi”.

Pentru desfasurarea concursului, Domestos a trimis, tuturor elevilor inscrisi in aceasta campanie, kituri de lucru cu instrumente care sa ii ajute pentru a dezvolta materiale cat mai reusite si pline de inventivitate. Fiecare kit de lucru contine: un bloc de desen, un pix, un set de carioci colorate si abtibilduri.
 
Pe parcursul concursului scolar, copiii vor fi asistati de coordonatorii de proiect din fiecare scoala.

Campaniile desfasurate de copii au rolul de a a sublinia necesitatea mentinerii igienei atat acasa, cat si la scoala, precum si beneficiile acesteia pentru sanatate si dezvoltare armonioasa.
Mai mult decat atat, pentru copiii din clasele primare, pentru profesori si parinti, a fost creata platforma online www.zeromicrobi.ro, care include informatii despre concursul in scoli, precum si un joc educativ, Germ Killer, menit sa faciliteze intelegerea nevoii pentru un mediu curat, igienizat, ferit in totalitate, de microbi.

Website-ul zeromicrobi.ro contine si o sectiune intitulata „Igiena cu Domestos”, dedicata parintilor, ca promotori ai regulilor si practicilor de igiena de acasa, in care acestia pot gasi sfaturi practice pentru o curatenie si o igiena „ca la carte”.

”Educatia reprezinta un instrument eficient pentru formarea abilitatilor de viata in randul tinerei generatii, iar Domestos, produsul lider in igiena si dezinfectie,isi asuma un rol important in dezvoltarea sanatasii copiilor. incercam sa-i educam intr-un mod vesel, distractiv, sa le atragem atentia si sa-i implicam in activitati diverse, care sa le starneasca creativitatea, dorinta de lucru in echipa, rolul de promotor al mesajelor de igiena pe care il pot avea si ei la randul lor in grupul de prieteni sau acasa. Atat reactiile lor, cat si ale cadrelor didactice ne incurajeaza sa speram ca in anul scolar 2010 – 2011 vom continua acest proiect si il vom implementa la nivel national”, spune Diana Stan – SBM HHC, Unilever South Central Europe.



feedback
автоновости Обзор BMW X1 2023 — самый дешевый кроссовер Обзор 2023 Kia Sportage Hybrid SX-Prestige Обзор Toyota GR Corolla Circuit Edition 2023 Lexus UX 250h F Sport Premium 2023 Года Porsche Taycan — рекорд Гиннесса Обзор Hyundai Elantra N 2023 года выпуска Обзор Mazda MX-5 Miata Grand Touring 2022
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou