Dimineata: de la “buna” la “excelenta”

La doctor pe tocuri

Dimineata: de la “buna” la “excelenta”

Te trezeste o simfonie de sonerii: alarma de pe vodafone, un mesaj de la iubit pe orange si un sef nervos pe zapp. Sari din pat buimacita si nici nu stii ce butoane sa apesi mai repede. Sarind intr-un papuc te grabesti spre baie, incurci parfumul cu deodorantul, iar in bucatarie sarea cu zaharul.

O dimineata obisnuita. Pana azi.

Pentru ca azi ai ajuns la acest articol care iti va schimba nu viata, ci dimineata!

Un sobor de specialisti, cercetatori din toata lumea organizati in grupuri, comitete si comitii au muncit de zor pentru a-ti pune la dispozitie cea mai sanatoasa cale de a-ti incepe ziua.

Inainte de start, un sfat personal despre cum sa iti incepi noaptea: inchide toate telefoanele mobile :) .

Ora de trezire

Suntem impresionate de programul "spartan" al celor care se trezesc la cantatul cocosului, alearga 5 kilometri si se strecoara apoi foarte "fresh" in armura de oameni de afaceri – un taior sobru sau un costum impecabil, cu ciorapi asortati. Impresionate si poate si putin frustrate…

Ei bine, cercetatorii de la Universitatea Westminister din Marea Britanie au o veste buna pentru noi si o veste proasta pentru ei (in caz ca astfel de specimene chiar exista…):

Se pare ca cei care se trezesc intre 5:30 si 7:30 au nivelul hormonilor de stres mai ridicat decat cei care "fura" un sfert de ora de somn in plus. Asa ca nu va sfiiti sa opriti alarma ceasului!

Sa fie lumina!

Asa spun specialistii. Se pare ca daca ne trezim invaluite in lumina naturala avem mai multa energie si intoarcem rotita ceasului biologic care merge apoi ca uns.

Pentru cele care nu sar in sus ca din arc, cu zambetul pe buze si plesnind de entuziasm pentru o noua zi de munca, aceeasi lumina va face trezitul mai usor.

Apropo de zambet

Periajul este obligatoriu imediat dupa trezire, pentru ca bacteriile au prostul obicei de a se dezvolta pe timp de noapte. 

Urmatoarea oprire

Va fi la bucatarie, unde atractia principala o vor constitui nu pachetul de tigari si ibricul de cafea, ci ingredientele unui mic dejun "ca la carte": oua, cereale si fructe. Sunt alimentele care ne ofera cea mai mare rezerva de energie.

Cum micul-dejun trebuie sa fie masa principala a zilei, specialistii ne recomanda manacaruri consistente, care sa garanteze ca senzatia de foame nu va reveni in 2 ore.

Ce ghicim in cafea

…este ca, intr-adevar, iti va da senzatia de energie, dar e vorba insa de o aparenta. Cofeina nu iti furnizeaza energie, ci impiedica organismul sa resimta oboseala.

Cea mai buna dozare a cafelei este: una pe zi, pe tot parcursul zilei, bauta cu inghituri mici. Daca bei o cana mare dimineata nu te va tine nici macar pana la sedinta de la pranz.

Fenteaza traficul!

Nu prin scurtaturi minune, ci alocandu-ti o portiune de mers pe jos pana la serviciu. Cercetatorii de la Facultatea de Medicina din Massachusetts au descoperit ca cei care merg zilnic pe jos au un sistem imunitar mult mai eficient si vor fi cu pana la 25% mai putin expusi la raceli.

In plus, e momentul cel mai bun pentru a face "planul de bataie" pentru ziua care incepe.

Ce ar mai fi de spus?

"Buna dimineata!"



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou