De cate ore de somn ai nevoie?

La doctor pe tocuri

De cate ore de somn ai nevoie?

Intreaba pe cine vrei, toti iti vor spune ca vreo doua trei ore de somn in plus nu le-ar strica. Ca sa nu mentionez bucuria generala odata cu trecerea la ora de iarna, o ora in plus de somn pentru toata lumea si ai o natiune fericita. Insa ajuta somnul in plus?

Multe studii au legat insomnia de tensiunea ridicata a pacientilor, de diabet si obezitate, insa aceleasi studii arata ca somnul excesiv poate provoca tulburari comportamentale si instabilitate emotionala.

Pentru a fi sigura ca dormi cat trebuie, incearca sa te odihnesti cel putin 6 ore pe noapte plus 2 ore pe care le acorzi cititului usor inainte de culcare sau discutiilor (relaxante) cu partenerul. Medicii spun ca avem nevoie de 8 ore de somn pentru a fi in perfecta forma, insa in cele 8 ore sunt incluse si activitati adiacente de relaxare (masaj, acvaterapie, aromaterapie).

In plus, ai grija ca orele de somn sa fie cu adevarat de somn, daca vecinul de deasupra bate toata noaptea in calorifer, nu prea poti numi somnul tau odihna.

Trucuri pentru un somn odihnitor

1. Temperatura camerei: 18 grade Celsius potrivt specialistilor.

Aceasta temperatura va stimula organismul si vei adormi imediat. Daca in camera este prea cald (peste 24 grade) sau prea frig (sub 12 grade), creierul tau va fi prea ocupat cu transmiterea de semnale spre organele vitale, iar tu nu vei fi in stare sa adormi.

2. Fa dus: Nu doar pentru igiena, ci si pentru un somn odihnitor. Pielea ta va fi hidratata, iar tu te vei relaxa inainte de a te culca.

3. Ventilatie: Deschide o fereastra inainte de a te culca, inclusiv iarna. Aerisirea camerei te va ajuta nespus.

4. Patul: Un om doarme in medie 25 de ani, nu crezi ca pentru perioada asta ai nevoie de un pat pe masura? Alege un pat solid cu o saltea buna. Schimba asternuturile cel mult odata la 3 zile, pernele o data la 3 ani si salteaua la 12 ani.

5. Lenjeria: Patul tau trebuie acoperit cu bumbac si panza, pentru a absorbi umezeala.

6. Lavanda: Poti da cu putin ulei de lavanda pe perna pentru a avea un somn reconfortant.

7. Evita alcoolul: Vei fi agitata si nu vei putea adormi decat dupa ce alcoolul va fi eliminat din organism.



Tag-uri: ,

feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou