C(e) vitamina?

La doctor pe tocuri

C(e) vitamina?

Vitamina C sau acidul ascorbic este una dintre cele mai cunoscute vitamine, necesara pentru crestere, oase, dinti, repararea tesuturilor, formarea colagenului, absorbtia fierului, reducerea ridurilor, intarirea sistemului imunitar. Vitamina C nu este depozitata in corp, de aceea stocul trebuie completat permanent.

Din aceasta cauza nu exista o limita impusa, totusi nu trebuie depasita limita de 2,000 de miligrame pe zi.

Doza zilnica recomandata: 60-100 mg.

Unde o gasesti?

Vitamina C se gaseste in diferite legume si fructe, dar se pare ca oamenii nu-si iau "norma" zilnica de vitamina c doar din alimente si aici intervin suplimentele alimentare.

Alimentele bogate in vitamina C sunt: citricele (lamai, portocale, grapefruit etc.), ardeii verzi, capsunile, rosiile, broccoli, cartofii, papaya, mango, pepene rosu, conopida, varza, ardeii iuti, fructele de padure si ananasul.

Iata cum poti adauga alimente bogate in vitamina C in dieta ta zilnica:

  • tine la indemana un cos cu fructe si legume
  • tine la congelator fructe portionate, sunt un desert perfect si racoritor pentru vara
  • adauga in sandwish salata, rosii, ardei sau varza
  • consuma cat mai multe salate si legume/fructe crude
  • cumpara/gateste placinta cu fructe de padure
  • adauga fructe peste bolul de cereale pe care il mananci dimineata
  • consuma sucuri fresh din fructe si legume

Beneficii:

1. Stres

Stresul afecteaza sistemul imunitar, vitamina C ajuta sistemul imunitar, deci… aplicand teorema reciprocitatii (:P) ne dam seama ca vitamina C ajuta la reducerea stresului.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou