Alimente pentru sanatatea aparatului genital

La doctor pe tocuri

Alimente pentru sanatatea aparatului genital

In mod natural, vaginul este umectat, lubrifiat, prin pozitionarea unor glande care tapeteaza peretele mucoasei vaginale. Acest sistem determina o anumita lubrifiere a lui. Ce anume poate influenta secretiile vaginale?

Stresul emotional, sarcina, orice medicamente care contin hormoni (vezi pilula contraceptiva), excitarea sexuala, alaptatul, ovulatia, dieta pe care o urmezi. Si ciclul menstrual are un cuvant greu de spus in privinta tipului de secretii vaginale. Stiai ca esti mai expusa la infectii vaginale chiar inainte sau imediat dupa menstruatie? Asta pentru ca ph-ul vaginului variaza de-a lungul ciclului si astfel, aciditatea vaginului atinge cel mai slab prag inainte si in timpul sangerarii lunare.

La mijlocul ciclului este firesc sa observi o usoara crestere a cantitatii secretiilor (nu si modificarea culorii sau mirosului), lucru care arata ca ovulatia e aproape. Poti consuma diferite alimente care iti pot imbunatati sanatatea sexuala. Iata cateva dintre ele:

1. Oua, somon…

Vitamina D din alimente precum oua, somon, ciupercute sau ton, de exemplu, este foarte buna pentru sanatatea sanilor tai, reducand riscul sa apara cancerul de sani. De asemenea, vitamina D, in special D2 si D3, este foarte buna pentru sistemul tau imunitar si pentru oase, pentru ca incurajeaza absorbtia de calciu si fosfor.

2. Nuci

Si nucile sunt foarte bune pentru sanatatea sanilor tai. Potrivit unui studiu efectuat la o universitate de medicina din Marea Britanie, ar trebui sa consumi nuci in mod regulat – chiar si intr-o cantitate mica, dar zi de zi – ca sa reduce riscul aparitiei tumorilor la sani. Mai mult, le poti manca de dimineata, cu miere, pentru sanatatea parului tau.

3. Seminte de floarea soarelui, migdale…

Produsele bogate in vitamina E sunt benefice vaginului tau deoarece combat afectiunile care il pot usca. Alimentele ce contin mai multa vitamina E sunt semintele de floarea-soarelui, migdalele, alunele de padure si fructele avocado. De asemenea, aceasta vitamina este si un antioxidant foarte bun pentru tine.

4. Prune, piersici

Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, prunele si piersicile contin antioxidanti polifenoli. Acestia inhiba proteinele care stimuleaza cresterea celulelor tumorale, celulelor canceroase si migrarea acestora, in special la nivelul sanilor.

5. Citrice

Fructele citrice precum portocala, ananasul, lamaia, lamaia verde si strugurii sunt bune pentru vaginul tau, oferindu-i un miros mai placut. Acestea imbunatatesc si gustul spermei.

6. Apa si cafeaua

Nu degeaba recomanda medicii sa consumam cel putin doi litri de lichide pe zi. Apa este foarte buna pentru sanatatea vaginului tau, ajutand la lubrifierea sa naturala.

Cafeaua, bauta zilnic si in cantitati mici (de exemplu, nu mai mult o de cana pe zi) si fara zahar poate reduce riscul de a face cancer de san – arata unele studii. Pe de alta parte, cafeaua schimba mirosul vaginului tau, facandu-l mai pregnant.

7. Cereale

Mancarurile cu continut bogat de fibre te ajuta sa elimini estrogenul in plus din corpul tau. Acest exces de estrogen poate duce la aparitia fibromului uterin, asa ca il poti evita consumand fructe si legume crude, cereale integrale.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou