Un week-end doar pentru tine şi corpul tău

Estetica

Un week-end doar pentru tine şi corpul tău

Cât timp dedici corpului tău în timpul săptămânii? Chiar dacă ai cele mai bune intenţii în acest sens, e greu să ai grijă de “eul” tău fizic în condiţiile în care trebuie să mai mergi şi la serviciu, să te ocupi de familie şi multe alte mărunţişuri cotidiene. Ajungi adesea să mănânci alimente nesănătoase, în fugă, să stai ore în şir în faţa calculatorului sau să-ţi chinui trupul în călătorii interminabile cu maşina.

Nu ai timp nici măcar să te gândeşti la mişcare şi exercţii fizice. Sună descurajant, fără speranţă? Nu-i chiar aşa dramatic. Ai sfârşitul de săptămână pe care ţi-l poţi rezerva doar ţie şi corpului tău. Dacă simţi că ai pierdut legătura cu el, citeşte mai departe. Aplică totul într-un week-end (de ce nu, tocmai cel care vine) şi vei vedea că te vei simţi şi vei arăta mult mai bine.

Ai nevoie de:

alimente sănătoase (organice): fructe, legume, cereale integrale, cartofi, alune, peşte, carne albă slabă, soia
6 litri de apă
uleiuri esenţiale de: lămâie, geranium, levanţică şi muşeţel
ulei de migdale dulci
hârtie şi creioane pentru pictură

Vineri seara – stai de vorbă cu corpul tău

Ascultă-ţi corpul. Stai, relaxează-te şi încearcă să descoperi ce-ţi doresti în acel moment. Ce ţi-ar plăcea să faci? De ce ai nevoie? Ce schimbări ai vrea să faci? Respectă dorinţele trupului tău şi pune-le in aplicare cu entuziasm. Fă-ţi un plan de schimbare a stilului de viaţă.

Ritualul duşului

Continuă cu un duş de înviorare. Pune două picături de ulei de lămâie pe o cârpă sau un burete natural. Îţi va înlesni conştientizarea sinelui. În timp ce te speli, concentrează-ţi atenţia asupra fiecărei părţi a corpului. Spune-ţi în gând că weekend-ul ăsta o să-ţi tratezi corpul cu blândeţe.

Află cum te simţi după ce mănânci

Ia o cină obişnuită, dar încearcă să fii mai atentă la ce mănânci şi bei. Ce gust are? Cum te simţi în timpul mesei? Se bucură corpul tău de hrană? Îţi dau alimentele pe care le consumi energie şi linişte? Te odihneşti bine după ce le consumi?

Sâmbătă – intră în contact cu trupul tău

Chiar după ce te trezeşti, pune-ţi nişte haine lejere şi întinde-te pe podea. Încearcă să devii conştientă de corpul tău. Simte podeaua de sub tine, observă locurile în care o atinge şi în care nu. Concentrează-ţi atenţia asupra labelor picioarelor Cum ţi le simţi? Le ai reci sau calde? Uşoare sau grele? Este vreo diferenţă între ele? Procedează la fel cu fiecare parte a corplui: glezne, gambe, genunchi, coapse, şolduri, fese, burtă, abdomen, piept şi apoi umeri. Concentrează-te asupra spatelui. Cum îţi simţi coloana? Există vreo diferenţă între partea de jos, de mijloc şi cea de sus? Cum îţi simţi ceafa? Continuă cu braţele, şi mâinile. În final, mută-ţi atenţia la faţă şi la cap.

O după-amiază de răsfăţ pentru corpul tău

Ai sentimentul că trupul tău tânjeşte după atingeri, după dezmierdări? Organizează o şedinţă de masaj. Încearcă masajul tailandez, aromoterapia, masajul "tui na" sau "shiatsu".

O respiraţie bună pentru o sănătate temeinică

Stai comodă pe podea şi apropie-ţi labele picioarelor de fese. Lipeşte-ţi tălpile una de alta şi asează-ţi mâinile pe abdomen. Postura întinde partea de jos a abdomenului şi astfel, ameliorează respiraţia. Inspiră uşor şi încet pe nări, simţind cum abdomenul se extinde şi se contractă. Expiră lent şi constant pe nas. Fă o pauză de două secunde. Repetă apoi inspiraţia şi expiraţia, devenind conştientă de mişcarea pieptului şi abdomenului în timpul respiraţiei. Continuă astfel 5 minute. În final, apropie-ţi genunchii, întinde-ţi picioarele uşor. Relaxează-te câteva minute.

Baie şi masaj

Incheie ziua cu o baie prelungită în care adaugi 2 picături de ulei de levănţică şi de muşeţel, pentru relaxare şi pentru acceptarea de sine. Apoi masează-te cu un amestec din câte 4 picături de ulei levănţică şi muşeţel şi 4 linguri de ulei de migdale dulci. Masează fiecare parte a corpului, acordând mai multă atenţie zonei pe care o simţi dureroasă sau încordată. Nu trebuie să ştii să masezi, ci doar să ai disponibilitatea de a te atinge şi de a te delecta cu propriul tău corp.

Duminică – aprofundarea contactului

Pe măsură ce devii tot mai conştientă de trupul tău, afirmă-ţi că eşti satisfăcută de el. Nu neglija nemulţumirile, îndoielile. Gândeşte-te liniştită la aceste aspecte. Aşterne-le pe hârtie.

Întreabă-ţi corpul ce ar vrea să facă azi. S-ar putea să-ţi spună că vrea să meargă într-o plimbare sau să stea sub un copac. Poate vrea să mergi cu bicicleta sau să înoţi sau mergi la sala de sport. Poate îşi doreşte să faci exerciţii pentru minte şi trup, cum ar fi yoga, Pilates, tai chi. Poate îţi vei dori să încerci noi feluri de a găti sau de a mânca. Poate copul tău tânjeşte după o şedinţă de acupunctură, ayurveda sau fitoterapie.

Seara, învaţă mai multe despre corpul tău prin mişcare şi artă. Asigură-te că nu vei fi deranjată. Scoate-ţi pantofii şi ciorapii şi umblă prin încăpere atentă la modul în care corpul tău intră in relaţie cu camera. Observă ce simţi când calci pe podea. Braţele tale ar dori sa se întindă? Fă-o. Opreşte-te şi echilibrează-te ferm pe ambele picioare. Simte cum te relaxezi în zona pelviană. Vizualizează-ţi pelvisul ca pe o cupă care susţine întregul corp. Cum vrea să se mişte? Ascultă cu mare atenţie dorinţele corpului tău. Poate vrea sa te tăvăleşti prin camera sau să te legeni uşor sau să stai ghemuită. Fă ce-ţi ordonă trupul tău. Când s-a exprimat pe deplin, foloseşte creioane sau vopseluri de pictură ca să dai posibilitatea mâinilor tale să aştearnă pe hârtie cum se simte corpul tău său ce ar vrea să-ţi transmită. Pot fi doar nişte pete de culoare. Priveşte ce ai creat. Scrie ce-ţi trece prin minte.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou