4 sfaturi impotriva ridurilor

Estetica

4 sfaturi impotriva ridurilor

Din pacate, semne subtile ale imbatranirii pot aparea chiar dupa 25 de ani, dar exista metode naturale de a-ti pastra pielea radianta, fina si fara riduri. Asa cheltuiesti mai putin pentru ca nu e nevoie sa cumperi o multime de produse cosmetice si te mentii in forma.

Iata ce trebuie sa faci:

1. Consuma alimente colorate la fiecare 4-5 ore 

Pe masura ce inaintezi in varsta, protectia oferita de antioxidantii din corpul tau scade. O alimentatie bogata in fructe si legume colorate te ajuta sa lupti impotriva ridurilor.

Sunt sute de nutrienti antioxidanti, dar cei mai importanti includ vitamina C (care se gaseste in rosii, citrice si gogosari), vitamina E (nuci si avocado), polifenoli (pudra de cacao naturala si fructe de padure), quercetin (ceapa si broccoli) si carotinoide (cartofi, salata verde si legume de culoare portocaliu deschis).

2. Bea multe lichide

Unul dintre primele efecte ale deshidratarii e pierderea elasticitatii pielii, care duce la aparitia ridurilor fine. Trebuie sa bei 8 pahare de apa pe zi.

Daca nu esti un fan al apei, consuma ceai verde, lapte cu continut scazut de grasimi sau ocazional cate o ceasca de cafea. Fructele si legumele contin si ele fluide, de aceea sunt “crocante”. Poti consuma o supa de legume la pranz sau la cina. Dimineata rontaie un fruct sau bea un suc neindulcit de fructe. 

3. Ia 30% din calorii din proteine

Dupa varsta de 30 de ani masa musculara se diminueaza cu aproximativ 3 pana la  8%, la fiecare 10 ani, ceea ce cauzeaza pierderea fortei si o putere de ardere a caloriilor mai scazuta. Antidotul e sportul, dar si consumul de proteine. 

Un aport ridicat de proteine animale le ajuta pe femei sa isi “conserve” muschii pana dupa varsta de 50 de ani. Proteinele sunt de asemenea cheia impotriva oboselii deoarece mentin starea de echilibru a zaharului din sange si ajuta la regenerarea celulelor.

Incercati sa luati 30% din caloriile zilnice din surse proteice sanatoase cum ar fi carne slaba, legume, fructe de mare, carne de pasare, produse din soia si produse lactate cu continut scazut de grasimi. 

4. Actioneaza astfel incat fiecare boaba sa conteze

Aprovizioneaza-ti camara cu diverse sortimente de cereale integrale. Orez brun, ovaz, mei, quinoa sau fulgi de porumb, toate sunt optiuni perfecte.

Chiar daca servesti o simpla gustare sau prepari ceva mai complicat, nu folosi automat orez alb sau pesmet. Ia in calcul varianta cerealelor integrale si vei fi recompensat cu o aroma unica, mai multe fibre si mai multi nutrienti anti-imbatranire.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou