Trucuri pentru a-ti micsora apetitul

Dieta&Fitness

Trucuri pentru a-ti micsora apetitul

Se spune ca daca vei reduce numarul de calorii consumate, vei slabi. Este simplu de spus, dar greu de urmat. De ce? Pentru ca stomacul tau va protesta automat atunci cand vei trece pe langa o farfurie cu mancare si, in final, nu te vei mai putea abtine.

Daca tii sau ai tinut o dieta restrictiva, atunci stii la ce ma refer. Te chinui sa mananci cat mai putin, iar cand ii vezi pe cei de langa tine cu farfuriile pline, simti ca mori de foame. Stomacul produce un hormon care te va “forta” sa mananci sau macar sa gusti. In plus, atunci cand esti la dieta, poftele sunt uriase. Nu poti merge pe strada fara sa simti mirosul de patiserie, de cofetarie sau de fast-food. Echilibrul hormonal iti este dat peste cap, deoarece stomacul tau e gol si se “joaca” de-a hormonii.

Ce este de facut? In primul rand, trebuie sa ii dam de lucru – da, stomacului! – pentru a nu mai secreta substanta aceea care ne innebuneste. In al doilea rand, trebuie sa incercam macar sa ne micsoram apetitul si sa nu mai… poftim. O incercare foarte grea! Insa exista cateva trucuri care macar ne pot ajuta. In rest, doar multa vointa si coordonare! Iata mai jos care sunt aceste trucuri pentru micsorarea apetitului…

Trucuri pentru a-ti micsora apetitul

1. Mananca grapefruit

Specialistii de la un Centru de Cercetari Metabolice din San Diego au declarat ca daca mananci cate un grapefruit mare la fiecare masa, foamea ta va fi redusa cu peste 60%. Nu este o veste rea! Insa stii foarte bine ca acest minunat grapefruit interactioneaza cu diverse medicamente, asa ca poti incerca portocalele sau pomelo. Acestea regleaza nivelul insulinei si te vor satura rapid si pentru mult timp.

Tip: Mananca o portocala mare inainte de a pleca de acasa!

2. Nu te feri de cartofi!

Stiu ca nu sunt indicati intr-un regim, insa daca ii prepari dietetic, atunci au anumite avantaje. Cum ii poti face? La cuptor, cu putina branza; fierti; in salate cu verdeturi. Oricum, numai sa nu fie prajiti in ulei si sa NU le indepartezi coaja (macar la gatit!). Carbohidratii si amidonul au super puteri de domolire a apetitului. Ei rezista mai mult timp in stomac, deci hormonul foamei se va declansa cu intarziere de cateva ore bune.

Tip: un cartof mediu are 100 de calorii! Mananca unul fiert cu legume la pranz, cand esti la serviciu (pregatit de acasa, evident) si mananca doi cartofi fierti inainte de o petrecere importanta!

3. Fa miscare!

Stiu ca nu vroiai sa auzi acest indemn, insa este adevarat: cateva minute de exercitii fizice intense iti vor reduce apetitul pentru aproximativ doua ore. Fa pauze scurte intre antrenamente si atunci hormonul foamei nu-ti va face probleme.

Tip: fa exercitii dimineata, pentru a nu te trezi la birou cu o foame devastatoare si pentru a nu manca punga de bomboane a colegei. Seara, poti merge pe jos in ritm alert si atunci vei alunga toate gandurile de la cina copioasa.

4. Mananca proteine!

Toata lumea stie ca proteinele sunt absorbite mai greu de organism si ca te vei simti satula. Insa conteaza si cand le mananci. De exemplu, specialistii au demonstrat ca daca vei consuma proteine de buna calitate la micul dejun, atunci vei fi satula si satisfacuta mult mai mult timp. Consuma minim 30 de grame de proteine la micul dejun!

Tip: stiu ca dimineata nu ai timp niciodata, insa iti recomand sa mananci doua oua cu putina sunca si o rosie sau chiar felia de piept de pui de aseara de la cina cu o salata. Te vei simti minunat toata ziua!

5. Guma de mestecat anihileaza caloriile!

Guma de mestecat te ajuta sa slabesti, pentru ca mestecatul acesteia va transmite stomacului un mesaj “confuz”: cum ca tu mananci, esti satula si nu mai ai nevoie de altceva. Hormonul foamei nu se va elibera, iar tu nu vei fi tentata sa gusti din prima farfurie.

Tip: mesteca guma fara zahar – aceasta arde 11 calorii/ora.

Specialistii mai sustin ca aromele de menta, banana, mar verde si vanilie au un efect de inhibare a apetitului si ca daca le vei simti, atunci vei manca mai putin – aproximativ cu 2.700 de calorii mai putin pe saptamana. Tu poti incerca si acest truc, folosind lumanari parfumate sau cosuri cu fructe pe masa, pentru a vedea daca functioneaza!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou