Regim de toamna cu vitamine si minerale

Dieta&Fitness

Regim de toamna cu vitamine si minerale

Toamna si-a facut deja simtita prezenta, iar pietele sunt pline de fructe si legume proaspete. Este timpul sa ne detoxificam dupa vacantele cu bunatati si alcool, dar mai ales sa ne incarcam cu energie din verdeturi. Haideti sa vedem cum putem tine un regim fresh & smart…

Regim de toamna cu vitamine si minerale

1. Nu uita de apa. Este cea mai importanta si in dieta de toamna, chiar daca soarele nu ne mai da batai de cap. Bea 1.5-2 litri de apa pe zi, ceaiuri din plante si o singura cafea. Nu consuma deloc bauturi acidulate.

2. Tot la capitolul hidratare intra si supele. In plus, ele sunt pline de vitamine si minerale, daca stii sa le prepari. Secretul este sa nu le fierbi prea mult, sa le lasi al dente, la aburi sau foarte putin in apa clocotita din oala.

Exemplu: fa-ti o supa din morcov, telina, patrunjel, pastarnac, varza, ardei si ceapa. Fierbe-le maxim 10 minute si adauga la final, in farfurie, o lingura de iaurt.

3. Inca de la micul dejun rasfata-te cu prospetimea fructelor! Mananca dimineata, pe stomacul gol 2-3 fructe. De exemplu: o pruna, o para si o banana; o felie de pepene galben si o piersica, un ciorchine mic de struguri.

4. La gustarea de la ora 10 trebuie neaparat sa iti iei portia de proteine si carbohidrati! Mananca un sandvis mic cu sunca de curcan si salata verde sau ardei gras. Insa acesta trebuie sa contina: o singura felie de paine integrala, o singura felie subtire de sunca si 1 ardei intreg!

5. La pranz nu vei mai fi foarte flamanda. Pe la 13 mananca o supa de legume sau o salata mare, cu tot felul de cruditati – legume si verdeturi – cu putin pui sau peste.

Exemplu: salata verde, varza rosie, ceapa verde, rosii, castraveti, ardei, patrunjel, busuioc, menta, morcov, pui la gratar sau fiert/ ton in apa.

6. Spre dupa-amiaza simtim cel mai puternic pofta de dulce si oboseala. Acum este timpul sa ne energizam. Mananca sanatos si fara regrete: iaurt simplu, cereale, ciocolata neagra, 1-2 fructe. Bea un ceai de soc. NU bea cafea!

7. Inainte de cina iti recomand sa mananci doua felii de ananas proaspat. Si sa bei un ceai cald.

8. La cina mananca usor, in general carbohidrati. Paste cu sos de rosii (insa fara carne!), orez cu legume, salata de paste, supa cu galuste.

9. Seara, inainte de culcare, nu mai fa niciun drum pana la frigider. Daca te-ai alimentat corect nu ar trebui sa-ti mai fie foame. Daca totusi simti ca nu esti satula, spala-te pe dinti (functioneaza!) sau mananca o bomboana de menta fara zahar. Bea un ceai cald, de musetel sau de tei.

10. Ca toata aceasta dieta sanatoasa sa dea rezultate, trebuie sa faci miscare. Macar o ora pe zi mergi pe jos, alearga in parc sau danseaza in casa. De ce nu te inscrii la un curs de tango, de exemplu?!

Iti doresc o toamna superba!



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou