Puterea proteinelor

Dieta&Fitness

Puterea proteinelor

Candva, cele mai “bune” diete pentru sportivi se bazau pe fripturi si oua. Se presupunea ca, atletii care mancau carne erau mai puternici, mai musculosi si mai agresivi.

In zilele noastre stim ca forta si muschii se formeaza cu exercitii (nu cu surplus de proteine) si carbohidratii sunt combustibilii necesari exercitiilor de intarire a musculaturii.

Dar, prin trecerea de la o dieta bogata in proteine la una bogata in carbonidrati, multi atleti au eliminat carnea si. de asemenea, au neglijat importanta proteinelor. Unii au urmat in mod exagerat recomandarile date de sistemul public de sanatate privind reducerea consumului de grasimi saturate si supravietuiesc cu covrigi si paste fainoase lipsite de grasimi. Acest tip de dieta poate parea ideala, dar, pe langa faptul ca este saraca in proteine, ii lipsesc nutrienti importanti precum fierul (necesar pentru transportul oxigenului la muschii aflati in activitate) si zincul (necesar pentru vindecare).

Un aport insuficient de proteine poate pune, de fapt, obstacole in calea catre obtinerea unui corp sanatos si in forma. Ai putea ajunge chair sa ai raceli persistente, rani sacaitoare, o refacere grea dupa exercitii si o oboseala generala, pe masura ce dezechilibrul din dieta isi cere pretul.

Proteinele au reintrat recent in lumina reflectoarelor. Unii guru ai nutritiei sportivilor sustin un aport de 30% din necesarul zilnic de calorii luat din proteine, dublul standardului recomandat de 12-15%. Iti prezentam cateva probleme legate de proteine si raspunsurile la aceste probleme.

proteine

De ce sunt proteinele importante?

Proteinele sunt alcatuite din lanturi de aminoacizi, unii dintre acestia neputand fi produsi de catre corpul nostru. Proteinele sunt esentiale pentru formarea si intretinerea muschilor, precum si in repararea accidentelor musculare care intervin in timpul antrenamentului. Proteinele sunt necesare si pentru producerea globulelor rosii, hormonilor, intarirea sistemului imunitar (care lupta impotriva bolilor) si ajuta la mentinerea in stare sanatoasa a parului, unghiilor si pielii. Femeile atlete care au o deficienta in proteine s-ar putea plange de caderea parului, cresterea lenta a unghiilor si ruperea cu usurinta a acestora. De asemenea, ar putea avea oprirea ciclului menstrual.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou