Obezitatea – sfaturi si regim

Dieta&Fitness

Obezitatea – sfaturi si regim

Pentru a descoperi cum stai cu sanatatea si kilogramele in plus, in primul rand, ar trebui sa-ti calculezi BMI-ul (indexul de masa corporala). Acesta se afla usor daca vei imparti numarul de kilograme la inaltimea ta, calculata la patrat.

Daca obtii un numar intre 30 si 40 sau chiar mai mare, atunci vei sti ca te confrunti cu o problema grava, pe care trebuie sa i rezolvi cat mai repede.

Primul pas este sa recunosti ca esti obez. Iata mai jos cifrele:

Obez clasa I = BMI 30 – 34.9
Obez clasa II = BMI 35 – 39.9
Obez clasa III = BMI 40 sau mai mare

A avea un BMI mai mare de 30 este o situatie dificila, care poate duce la probleme de sanatate, hipertensiune, boli grave sau chiar deces. Trebuie sa te adresezi unui medic rapid, inainte ca situatia sa se complice! Acesta iti va face analizele complete si iti va recomanda un regim sau un nutritionist care sa se ocupe special de tine.

In general, o persoana obeza va slabi mai rapid decat una cu o greutate normala, cel putin in prima faza, deci ai toate motivele sa apelezi la un regim! Acesta nu trebuie sa fie drastic, ci alege mai degraba o dieta sanatoasa si cu un numar suficient de calorii. Nu iti doresti sa lesini pe strada sau dupa ce slabesti sa revii la greutatea intiala imediat.

Miscarea are un rol foarte important. Fara miscare zilnica, eforturile tale vor fi aproape inutile. Trebuie sa inveti sa pui pas langa pas si sa faci miscare macar 60 de minute pe zi.

Iata mai jos o dieta de baza pentru persoanele obeze:

Ziua 1

Mic dejun: iaurt cu cereale si o portocala
Gustare: un mar
Pranz: piept de pui la gratar cu salata de varza
Gustare: cateva migdale
Cina: peste la cuptor cu legume, salata verde, ceai din plante

Ziua 2

Mic dejun: ceai verde, salata de rosii si catraveti, omleta din 2 albuse de ou
Gustare: ananas
Pranz: gratar de vita cu salata verde
Gustare: iaurt 0%
Cina: supa de pui (fara piele si fara cartofi) dieta

Ziua 3

Mic dejun: ceai de soc, sandiv cu paine integrala si o felie de sunca de curcan, 1 rosie
Gustare: 1/2 grapefruit
Pranz: salata de cruditati cu seminte de in si floarea-soarelui, ceai de plante
Gustare: migdale
Cina: o pulpa de pui la cuptor cu broccoli si salata de varza



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou