Mituri alimentare

Dieta&Fitness

Mituri alimentare

Afla adevarul despre cele mai populare 5 mituri legate de alimentatie. Exercitii. Controlul portiilor de mancare. A manca ce trebuie. E nevoie de multa ambitie pentru a mentine o dieta sanatoasa. Cu siguranta nu vrei sa o distrugi aderand la mituri care nu sunt 100% adevarate.

Iata cinci mituri despre mancare pe care trebuie sa le iei in considerare pentru o alimentatie sanatoasa.

Mitul 1:  Toate fructele sunt la fel de sanatoase

Savoarea dulce a fructelor constituie un excelent substituient pentru desert, dar continutul ridicat de apa nu iti va da senzatia de saturatie – daca doresti sa slabesti sau sa-ti mentii greutatea, mananca fructe moderat.

Cele mai sanatoase fructe sunt cele care contin putin zahar si multe fibra, precum grapefruit -ul, care de asemenea, contine enzime care ard grasimea.

Merele contin putine calorii si grasime, dar contin fibre care iti dau senzatia de satios. O alta optiune buna sunt bananele, cu un continut ridicat de fibre.

Trebuie sa fii constienta ca multe fructe sunt stropite cu pesticide si acoperite cu fungicide. Spala bine fructele inainte de a le consuma.

Mitul 2: Ciocolata nu-ti face bine

Asa si este! De fapt, ciocolata este considerata de multi o suprahrana, iar 30 de grame de ciocolata consumata de 1-2 ori pe saptamana este chiar sanatoasa. Trebuie totusi sa tii cont de faptul ca nu toate ciocolatile sunt produse la fel.

Ciocolatile din comert te pot satisface, dar in majoritatea cazurilor aceasta nu este o ciocolata care sa-ti ofere efecte benefice. Elementele sanatoase ale ciocolatii sunt de fapt antioxidantii si flavanolul din adevarata cacao, care se regaseste in concentratii mari in ciocolata neagra de calitate.

Varietatile care contin 60% cacao sau mai mult, sunt cele mai bune pentru tine. Din pacate, ciocolata cu lapte si ciocolata alba nu detin aceste beneficii sanatoase si multe dulciuri din comert contin cantitati suplimentare de zahar, grasime, ceara si chimicale – deci fii atenta sa citesti eticheta inainte de a cumpara un produs.

O alta desfatare gustoasa si sanatoasa este cacao calda de casa. Nu fi prostita de ciocolata calda din comert care contine mult zahar si putina cacao.

Mitul 3 –  Evita fast-food urile

Multe dintre restaurantele de tip fast-food au urmarit atent apelul si au adaugat optiuni mai sanatoase la meniul deja existent. De la supe nutritionale la salate vegetariene, zilele in care aceste restaurante serveau doar cartofi prajiti si burgeri grasi s-au terminat.

Multe meniuri noi ofera cartofi copti, aripi de pui la gratar si chiar si porumb. Dar totusi trebuie sa intelegi si acest meniu – ai grija la calorii – la dressing-urile incarcate de grasime si topping-uri si intotdeauna verifica continutul de sare.

De exemplu, cartofii sunt o sursa excelenta de vitamine si minerale si au doar 150 de calorii. Dar deseori sunt serviti cu topping-uri precum untul, smantana sau sosuri, care adauga mai multe calorii si grasimi. Incearca sa eviti aceste topping-uri  si ramai doar la cartofi simpli. Acelasi lucru e valabil si pentru branza.

Mitul 4: Salata te ajuta sa slabesti

Ar putea fi adevarat, dar cand a fost ultima oara cand ai mancat un vas mare de salata verde sau alte legume fara sa pui dressing sau topping? Bufetele de salata care ofera sunca, crutoane, aripi de pui prajite si dresisng-uri cremoase si groase sunt pline de grasimi si calorii. Pe de alta parte a te hrani doar cu verdeturi poate duce la senzatie de foame mai tarziu, ceea ce te va face sa mananci din nou.

Deci retine regula aceasta: o salata sanatoasa consta intr-o varietate de legume, verdeturi mixte precum si alte ingrediente nutritive precum fasolea sau migdalele.

Mitul 5: Grasimea scazuta inseamna ca poti manca cantitati mai mari

Cand vezi pe eticheta cuvintele « light » sau « fara grasime » fii atenta. In ciuda parerii generale, acesti termeni nu inseamna neaparat un produs sanatos.

In unele cazuri, aceste mancaruri vor avea acelasi numar de calorii ca si varianta normala, pentru ca s-a adaugat zahar pentru a inlocui gustul pierdut cand s-a redus grasimea. Mai mult zahar inseamna mai multe calorii care vor duce la ingrasare.

In plus, grasimile parvin in multe forme, unele dintre acestea fiind bune pentru tine. Grasimea monosaturata, care se gaseste in nuci si uleiul de masline este benefica pentru inima si este o parte esentiala a unei diete sanatoase.

Totusi, controlul portiilor este imperativ. Cheia o reprezinta sa urmaresti numarul de calorii pe care le consumi versus numarul de calorii pe care le arzi. Cea mai buna solutie? Ramai la portii rezonabile de mancare care contin o cantitate de grasime nesanatoasa scazuta si care au o valoare nutritiva ridicata… De exemplu, poti manca un pumn de migdale in locul unei cutii de prajituri fara grasime.


feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou