Metode soft cu efecte hard

Dieta&Fitness

Metode soft cu efecte hard

De Crăciun ai avut o scuză. Apoi a venit Revelionul, aşa că nu te-ai putut abţine, oricum ar fi fost de prost gust. Până să te dumireşti bine, cele “câteva” şunculiţe depuse de sărbători par să se fi împrietenit de minune cu şoldurile şi coapsele tale, iar planul de slăbire instant intitulat “De luni” pe care ţi l-ai repetat în minte săptămânal a eşuat lamentabil. Iată ce poţi face.

În primul rând, haide să nu ne învinovăţim prea tare. Cine poate să reziste sarmalelor mamei? Dar mesei îmbelşugate de Revelion? Evident, în vacanţă “nu se pune”. Dar, din păcate, “se depune”. Adică ţesutul adipos işi măreşte incontrolabil numărul de celule cu o viteză demnă de aur la Olimpiadă. Ce este de făcut pentru a scăpa de ceea ce se cheamă, în limbaj uzual, “şunci”?

Dacă dietele şi înfometarea nu sunt tocmai primele tale alegeri, atunci e cazul să încerci să faci puţină mişcare. Numai de s-ar putea fără efort… Ei bine, se poate. Iată câteva exerciţii usoare, dar cu efect garantat. Le poţi face acasă, în timpul liber. Oricine poate face fitness chiar în propriul apartament. Nu ai nevoie de aparate care te costă cât garderoba pe care ţi-o doreşti la următorul salariu. Iţi trebuie doar 10 minute pe zi şi puţină intimitate, pentru că, normal, nu  ţi-ar plăcea să transpiri în faţa iubitului, mai ales dacă nu sunt lumânări parfumate pe o rază de 3 metri în jurul vostru.

Streching

Se traduce prin “gimnastică ce implică întinderea musculaturii”. Pe româneşte, te întinzi. Se practică prin sălile de fitness, dar se poate face şi acasă. Ai nevoie de puţin spaţiu şi 10 minute la dispoziţie.

Începe cu exerciţiile pentru abdomene şi coapse:

  • aşază-te în genunchi şi pune-ţi mâinile pe şolduri
  • lasă-te pe spate cât de mult poţi, până simţi că ai atins punctul maxim în care iţi poţi păstra echilibrul
  • rămâi aşa 5 secunde şi repetă mişcarea de 10 ori

Pentru braţe:

  • stai în picioare în dreptul unei oglinzi
  • ridică-ţi mâinile sus (spre tavan) şi apoi prinde-ţi coatele în palme, strângând cât poţi de tare
  • repetă mişcarea de 10 ori.

Încheie cu întinderea feselor, şoldurilor şi a picioarelor:

  • întinde-te pe jos pe o parte şi îndoaie un picior (cel pe care stai)
  • întinde celălalt picior înainte cât de tare poţi, cu vârful degetelor în faţă
  • repetă mişcarea întinzând acelaşi picior în spate, până simţi că ţi se întind muşchii abdomenului
  • reia tot exerciţiul pe cealaltă parte, solicitând celălat picior.

Pentru astfel de exerciţii este foarte importantă respiraţia. Ai grijă să inspiri atunci când te întinzi şi să expiri în momentul în care iţi relaxezi muşchii. După 10 minute de streching te vei simţi ca după o oră de masaj şi mai flexibilă ca niciodată. Avantajul este că nu oboseşti. Sau, cel puţin, nu pe moment. N-o să-ţi dai duhul şi nici nu o să transpiri prea tare, dar te vei trezi cu febră musculară a doua zi. Practicat cu regularitate, streching-ul te va ajuta să iţi finisezi formele şi să te menţii flexibilă. Cel mai important, efortul este minim, iar exerciţiile sunt chiar relaxante!

Plimbările

Pare o banalitate, dar mersul pe jos face, într-adevar, piciorul zvelt şi frumos! Sfat – lasă maşina în parcare măcar când te duci la magazin. Nu mă refer la supermarket, că nu iţi va zice nimeni să cari “fitness like” 5 sacoşe pline de cumpărături numai pentru efort. Dar când fugi până la magazinul din colţ, păstrează-ţi 5 minute numai pentru tine şi ia o gură de aer curat. Deşi nu-i cald afară, răcoarea te va îmbujora şi organismul tău va consuma mai multă energie pentru a te încălzi în mers. Vei arde calorii bune astfel.

La fel, după o masă copioasă, când simţi că-ţi crapă fermoarul de la rochie şi te reverşi de faţă cu musafirii, ieşi puţin la aer, măcar 20 de minute, şi fă o scurtă plimbare. Nu spune nimeni că o să dispară, ca prin minune, cele trei feluri de mâncare din care te-ai înfruptat. Nici desertul. Dar vei accelera digestia şi te vei simţi mai bine şi, a doua zi, mai uşoară.

O altă ocazie să mergi pe jos este atunci când te întorci de la serviciu. Nu în fiecare seară, pentru că eşti şi tu om. Şi te trezeşti cu noaptea în cap ca să trudeşti pentru binele familiei şi ascensiunea profesională. Este de înţeles că nu iţi mai arde să baţi străzile prăfuite noaptea târziu. Dar măcar două-trei zile pe săptămână, când nu trebuie să ajungi urgent acasă, fă jumătate din drum pe jos. Preferabil ultima jumătate, când ştii că mai ai puţin şi ajungi. În ritmul ăsta vei arde suficiente calorii cât să dai jos surplusurile şi să te menţii în formă.



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou