Legumele de primavara si sanatatea

Dieta&Fitness

Legumele de primavara si sanatatea

Acum, ca soarele incepe sa ne incalzeasca pielea si copacii incep sa ne bucure privirea cu florile frumos mirositoare, este clar ca a venit primavara si cu ea au aparut si legumele sanatoase. Este important sa nu neglijezi dieta ta, chiar daca esti foarte ocupata si nu stii cum sa aloci timp pentru prepararea unei salate gustoase.

Pentru a intelege importanta legumelor si efectul acestora asupra organismului, iti vom prezenta cateva avantaje ale principalelor legume.

Cercetarile medicale au demonstrat faptul ca legumele sunt foarte importante pentru sanatate datorita faptului ca au in continutul lor substante fitochimice, care se pare ca pot contribui la tratarea unor boli precum cancerul. Din aceasta cauza iti recomandam sa incerci ca de fiecare data cand mergi la cumparaturi sa pui in cos cateva legume din care sa poti prepara un fel de mancare gustos si sanatos.

Avantajele legumelor:

·     conțin beta-caroten, vitamine (A,  C, E ), minerale (zinc, seleniu, cupru si magneziu), fibre, necesare organismului

·     contribuie la prevenirea deficitului de vitamina A

·     scadere riscul declansarii cancerului

·     ofera energie

·     determina un aspect sanatos al pielii

·     previne aparitia osteoporozei

·     asigura sanatatea gingiilor

·     previne imbolnavirea organismului de boli sau bacterii

·     imbunatateste functiile rinichilor

·     contribuie la ameliorarea problemelor digestive

·     previne aparitiei cataractei

Precum poti observa, consumul de legume ofera o serie de beneficii de care se poate bucura organismul tau si de aceea noi te sfatuim sa incerci sa consumi cel putin o leguma pe zi. Vei putea observa cum organismul tau va functiona mai bine, vei avea mai multa energie, iar aspectul pielii se va imbunatati. Intr-adevar primavara nu vei avea acces chiar la toate legumele, insa vei putea gasi spanac, ridichi, sfecla, rosii, castraveti, sparanghel, ceapa, avocado, busuioc, telina, fasole verde etc.

Cum pot prepara legumele?


Pentru ca legumele sa nu isi piarda proprietatile este recomandat sa le consumi crude. Totusi, este important sa te asiguri ca sunt spalate si curatate de orice substanta cu care ar fi putut fi pulverizare. In cazul in care nu doresti sa iti faci o salata cu legume crude, ai putea sa le introduci in diverse feluri de mancare precum supa crema de legume, dovlecei la gratar, rulouri de vinete, sos de ciuperci, sos de rosii etc. Este indicat sa nu le prepari in ulei deoarece isi pot pierde din proprietati si de aceea ai putea sa apelezi la felurile de mancare gatite cu aburi sau pe gratar. Vei putea observa ca gustul acestora va ramane la fel de gustos, chiar daca nu contine ulei.

Asadar, acum ca primavara a sosit, te sfatuim sa umpli frigiderul de legume si sa te asiguri ca mananci cel putin o leguma pe zi. In acest mod vei putea asigura sanatateaorganismului tau, vei avea mai multa energie si vei putea avea grija la silueta.

Articol scris de Marga Rotaru

 



feedback
Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum



Ti-ai uitat parola ?
Inregistreaza un user nou